افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان با مصرف طولانی داروهای فشار خون

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران محققان دانشگاه کرتین مطالعات گسترده ای روی تقریباً ۲۰۰ هزار زن انجام خواهند داد که به بررسی ارتباط بین استفاده طولانی مدت از قرص های فشار خون و خطر ابتلا به سرطان پستان می پردازد. این تحقیق جدید ارتباط بین استفاده از مسدود کننده‌های کانال کلسیم و خطر ابتلا به سرطان پستان را با بررسی سه مورد بررسی می ‌کند.

پروفسور راشل مورین (Rachael Moorin) محقق ارشد از دانشکده بهداشت کرتین در این باره گفت که رابطه بین مسدود کننده های کانال کلسیم که به طور گسترده به عنوان اولین درمان برای فشار خون بالا استفاده می شوند و سرطان پستان، به شدت مورد بحث در مراکز پزشکی جهان است.
پروفسور مورین افزود: یک مطالعه آمریکایی نشان داد که به ۵۸ درصد از زنان مبتلا به سرطان پستان در مراحل اولیه، داروهای کاهش دهنده فشار خون تجویز شده و این پژوهش نتایج متفاوتی را از تحقیقات مربوط به زنان آمریکای شمالی، بریتانیا، شمال اروپا و تایوانی به دست آورده است.
او ادامه داد که این مطالعه جدید به بررسی مصرف مسدود کننده های کانال کلسیم با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان خواهد پرداخت.

او معتقد است که استفاده از مسدود کننده های کانال کلسیم ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. به دلیل نقش این داروها در تغییر سطح کلسیم داخل سلولی و بافت پستان، ممکن است این بافت در معرض اثرات نامطلوب تغییر کلسیم داخل سلولی باشد.

پروفسور مورین گفت: این مطالعه که تکمیل آن حدود سه سال طول می کشد، پیامدهای بالقوه قابل توجهی برای استرالیایی ها دارد. با تخمین ۴۸ تشخیص مثبت در روز، سرطان پستان شایع ترین سرطان تشخیص داده شده در استرالیا و شایع ترین سرطان در زنان جهان است. سرطان پستان پس از سرطان ریه به عنوان شایع ترین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان استرالیایی در رتبه دوم قرار دارد.

به گزارش سیناپرس، بسیاری از زنان همچنین به بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا مبتلا خواهند شد که در حدود ۳۰ درصد از زنان میانسال را شامل می شود که در سنین ۷۵ سال و بالاتر به حدود ۴۵ درصد افزایش می یابد.

مترجم: فاطمه امینی
منبع: hippocraticpost
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا