موزه برتر کشور انتخاب شد

به گزارش سیناپرس اردبیل، عزیز حبیبی در جمع خبرنگاران گفت: در آئین معرفی موزه های برتر کشور توسط کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم)، ۲۷ موزه برتر کشور معرفی و تعدادی دیگر از موزه‌ ها شایسته تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در ۴ شاخص ‌آموزش، گردآوری، روز جهانی و بازدید به عنوان موزه برتر کشور در بخش موزه های دولتی کوچک انتخاب شد و در ۳ شاخص فعالیت در فضای مجازی و پژوهش و کودک و نوجوان با کسب رتبه ۲ مورد تقدیر هیأت داوران قرار گرفت.

حبیبی اضافه کرد: موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی تنها موزه استان اردبیل است که در ۷ شاخص مورد تقدیر هیات داوران آئین انتخاب موزه های برتر کشور قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: انتخاب موزه برتر کشور در چهار گروه موزه ‌های خصوصی و موزه‌ های دولتی بزرگ، متوسط و کوچک و ۱۴ شاخصه شامل آموزش، بازدید از موزه، گردآوری، معرفی، نگهداری و حفاظت، پژوهش، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی، توسعه مدیریت، خلاقیت و نوآوری، تلاش برای بقا، شعار روز جهانی موزه، کودکان و نوجوانان، مناسب سازی برای معلولان و جانبازان و فعالیت در فضای مجازی انجام می شود.

حبیبی با بیان اینکه این موزه تاکنون بیش از ۴۶ هزار شی و اثر موزه ای را در خود جای داده و روند افزایشی و تنوع آن همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: این موزه در مدت ۷ سال فعالیت خود موفق به کسب ۶ رتبه موزه برتر در سطح ملی در سال های ۱۳۹۴، ۱۳۹۵، ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ , دوسالانه ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شده است و در سال ۱۳۹۸ نیز به سبب فعالیت مجازی در ایام کرونا مورد تقدیر قرار گرفته و در سال  ۱۳۹۴ نیز برنده هفدهمین جایزه ترویج علم جمهوری اسلامی ایران شده است. همچنین این موزه در سال ۱۳۹۷ در کمیته بین المللی موزه ها و مجموعه های دانشگاهی (UMAC) ثبت و معرفی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا