جدال شرکت‌های خصوصی برای استخراج معادن این کره فضایی

مطالعات پژوهشگران ناسا نشان داده است که می‌توان با واگذاری معادن سطح کره ماه به شرکت‌های تجاری قدرتمند هزینه سفر به کره‌ ماه را تا 90 درصد تقلیل داد.

گفتنی است، بر اساس گزارشات هزینه ارسال انسان به کره ماه می‌تواند تا 10 میلیارد دلار باشد.

اما همچنین گزارش اعلام می‌کند که هزینه ساخت یک پایگاه در سطح کره ماه برای اقامت فضا‌نوردان و مسافران توریستی تنها 38 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، شرکت‌های تجاری خصوصی می‌توانند به انجام اموری چون حفاری معادن تا حتی تولید سوخت هیدروژن در سطح کره ماه بپردازند. و به این ترتیب هزینه‌های شرکت‌های بزرگ فضایی برای ارسال انسان به کره ماه سرشکن شود.

در مطالعه پژوهشگران ناسا پیشنهاد ایجاد یک پایگاه سکونت دائمی در کره ماه داده شده است که فضا‌نوردان در آن علاوه بر مطالعات تحقیقاتی می‌توانند به استخراج معادن و یا تولید سوخت هیدروژن برای شرکت‌های خصوصی بپردازند.

کار حفاری و استخراج مواد معدنی کره ماه توسط روبات‌های کارگروه تحت نظارت و هدایت از راه دور انسان‌ها امکان پذیر خواهد بود.

براین اساس محققان ناسا دهانه‌ای نزدیک به قطب جنوب کره ماه را بهترین مکان برای ساخت آزمایشگاه و اقامتگاه فضا‌نوردان شناسایی کرده‌اند. محیط این دهانه در حدود 4 هزار و 267 متر است و از همه طرف توسط قله‌هایی احاطه شده است. برای تامین برق و انرژی مورد نیاز آزمایشگاه محققان ناسا در نظر دارند از انرژی خورشیدی برای شارژ پنل‌ها و به راه انداختن ترانسفورماتورها استفاده کنند.

بر اساس این گزارش پیشنهاد شده تا یک سازمان بین‌المللی برای حفر معادن سایر کرات احداث شود تا دولت‌های مختلف در سرمایه گذاری روی سایر سیارات سهیم باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛کارشناسان با تجزیه و تحلیل نمونه سنگ‌های آورده شده توسط فضا‌نوردان سفاین فضایی Apoko و نیز مشاهده تصاویر دریافتی از کره ماه اعتقاد دارند که سطح این کره پر از مواد آلی گران قیمت است.