همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی را پیگیری می‌کنیم

 دکتر علیرضا منادی در حاشیه رونمایی نشان علمی دانشگاه تهران براهمیت معرفی الگوهای مناسب در جامعه تاکید کرد و گفت: امروز متاسفانه الگوها در جامعه ما تغییر کرده‌اند و کسانی که لیاقت حتی انسانیت را هم ندارند برای جوانان و جامعه ما در این فضای بی در و پیکر و بی‌صاحب مجازی الگو شده‌اند و ما می‌بینیم که در این فضا مطالب غیرواقعی را با مضامین علمی به خورد جامعه می‌دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: معرفی چهره‌های علمی به عنوان الگو در جامعه باید بسیار جدی گرفته شود و در انتخاب گزینش افراد و محققان به عنوان چهره ماندگار باید رعایت شود و درخواستی هم در خصوص بودجه این امر مطرح شد که اگر این موضوع حدود یک ماه پیش مطرح می‌شد قطعا برای امضاء بودجه خوبی پیش‌بینی می‌شد و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کند تا دانشگاه‌ها همواره در اوج باشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: ما ۱۰۰ سال پیش در کشور خود آموزش پرورش نوین را آغاز کردیم و در این مدت معلمانی که در آموزش و پرورش بودند هیچ‌گونه رتبه و درجه و جایگاهی نداشتند و عنصر بسیار اثرگذار رقابت که خروجی آن رشد و تعالی است در این ۱۰۰ سال وجود نداشت اما کمیسیون آموزش و پرورش قانون رتبه‌بندی فرهنگیان را به تصویب رساند و معلمان را در پنج رتبه قرار دادیم.

منادی تاکید کرد: حدودا ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفتیم و از این به بعد هیچ معلمی بدون جایگاه نیست و معلمان باید برای ارتقاء تلاش کنند و علت اخذ جایگاه و رتبه نیز فعالیت‌ها در طول پنج سال برای ارتقاء کیفیت آموزش کشور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه خروجی آموزش و پرورش ما معدل‌های ۱۰ تا ۱۱ است ما ۱۵ میلیون دانش آموز داریم که معدل متوسط دانش آموزان ما ۱۰.۵ تا ۱۱ است و این معدل در رشته‌های کارودانش بین ۷.۵ تا ۸.۵ است که این نمایانگر این است که آموزش و پرورش رها بوده و معلمان خوب کار نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رتبه‌بندی معلمان علاوه بر این‌که انگیزه مالی ایجاد می‌کند بلکه تحولی در آموزش و پرورش نیز رخ خواهد داد که خروجی آن در دانشگاه‌های آینده کشور منجر به تولید چهره‌های ماندگار بیشتری خواهد شد.

منادی در خصوص قانون جهش تولید دانش‌بنیان اظهار کرد: ۲۰ ماده قانون در این زمینه نوشته و تصویب شده است که ۴۰ هزار میلیارد تومان گیر شرکت‌های دانش بنیان در قالب تعرفه وارداتی دستگاه‌هایی که وارد کشور می‌شود خواهد رفت و بودجه صندوق شکوفایی و نوآوری را نیز دو برابر کردیم و این صندوق ۳۰۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته است و من فکر می‌کنم دوران بالندگی شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود و بسیاری از قوانین و قانون‌هایی که در حوزه‌های گمرکی، بانکی و غیره وجود داشت را برداشتیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا