دیپلماسی علمی راهی امنیت‌ ساز برای ایران و کشورهای همسایه است

دکتر محمدعلی زلفی‌گل شنبه ۳۱ اردیبهشت در نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با محوریت آثار مکتوب حوزه ادبیات پایداری که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان و با حضور دانشجویان خارجی از سراسر کشور برگزار شد، افزود: در استای مرجعیت سازی علمی کارهای بزرگی در کشور انجام شده، محور و مدار جمهوری اسلامی پیامبر اسلام(ص) و قرآن است و علم و عالمان جایگاه ویژه ای دارند. سیستم، خود را به گونه ای هدایت کرده که رتبه ۱۵ علمی که برای ما بسیار ارزشمند بوده، به دست آمده است.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب، نظام ارباب رعیتی و دست‌نشانده استکبار داشتیم که اجازه رشد نداشت، شاهد کشوری عقب مانده بودیم، دنیای استکبار می داند که باید برای تسلط بر یک کشور باید آن را عقب نگه داشت.

زلفی گل با بیان اینکه استکبار به کشورها اجازه رشد علمی نمی‌دهد، خطاب به دانشجویان خاطرنشان کرد: باید علم و فناوری را در بالاترین حد آموزش ببینید، کشور دانا، بیگانه را نمی پذیرد.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: امیرکبیر وزیر یکی از سلاطین ایران بود و در تلاش بود کشوری پیشرفته داشته باشیم، امیرکبیر معتقد بود مملکت با شاه و وزیر دانا آباد نمی شود بلکه نیاز به مردم داناست.

وی گفت: همیشه به اساتید دانشگاه این نکته را عرض می کنم که وقتی سر کلاس می رویم باید بدانیم افرادی که سر کلاس ما نشسته اند آدم های بزرگی هستند، معلم و استاد دانشگاه هم وقتی قرار است سر کلاس حاضر شود باید بداند افراد بزرگی سر کلاس او هستند که آینده را می سازند، این افراد ممکن است فردا رئیس جمهور، وزیر و … شوند.

وزیر علوم به دانشجویان خارجی نیز اعلام کرد: در فرهنگ ایرانی شعر زیبایی وجود دارد که می گوید"رزق ما آید به پای مهمان از خوان غیب، میزبان ماست هر کس می شود مهمان ما"، در فرهنگ ما اعتقاد بر این است که مهمان قبل از اینکه به خانه کسی بیاید خداوند روزی او را می فرستد و در این فرهنگ مهمان را میزبان می دانیم.

وی یادآور شد: ما دانشجویان غیرایرانی را میزبان خود می‌دانیم و به عنوان یک معلم توصیه می کنم حال که دوری از خانواده را تحمل می کنید از خداوند چیز کمی نخواهید، از خدا هرچه بیشتر بخواهید بهتر است، انسان به اندازه آرزوهای خود تلاش می کند پس آرزوهای بزرگ داشته باشید، آینده جهان را باید شما رقم بزنید و سعی کنید از بهترین ها در دنیا باشید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا