شناسایی دارویی برای درمان سرطان چشم پیشرفته

به گزارش سیناپرس، ملانوم یوویال، شایع ترین سرطان چشم در بزرگ سالان است. این سرطان در لایه میانی چشم یعنی در عنبیه، بدنه مژگانی یا مشیمیه چشم شروع می شود. نوع اولیه این سرطان معمولا با هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی با استفاده از ایمپلنت‌هایش تابش چشمی یا از طریق جراحی چشم درمان می‌شود.

با این حال، زمانی که UM به کبد و سایر قسمت‌های بدن گسترش می‌یابد، پیش‌آگهی بقای بیماران ضعیف است. ضمن آن که در حال حاضر، هیچ گزینه درمانی موثر یا محدودی برای UM گسترش یافته وجود ندارد.

برای رفع این مشکل، یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی شامل گروه‌هایی پژوهشی از اسپانیا، سوئد و ایرلند و به رهبری کالج دانشگاهی دوبلین، تلاش کرده اند تا گزینه های درمانی و استراتژی های جدیدی را برای UM پیشرفته کشف کنند.

به گفته آن ها، مطالعه تحقیقاتی ما بر روی داروی ACY-1215 متمرکز بوده است که در حال حاضر تحت آزمایش های بالینی برای سایر تومورهای جامد و سرطان های خون قرار دارد. به گزارش سیناپرس، ما در مطالعات خود می‌خواستیم بفهمیم ACY-1215 چگونه برای جلوگیری از رشد و گسترش سلول‌های تومور، در خصوص ملانوم یوویال کار می‌کند.

این مطالعه اولین مطالعه ای است که نشان می دهد داروی ACY-1215 می تواند رشد سلول های UM و نوع پیشرفته آن را متوقف کند.

داروی ACY-1215 متعلق به خانواده نسبتا جدیدی از داروهای ضد سرطان به نام مهارکننده های هیستون داستیلاز (HDACi) است. آن ها روی پروتئین هایی به نام هیستون یا همان پروتئین های DNA کار می کنند، اگرچه روش دقیقی که در بیماران سرطانی این کار را انجام می دهند کاملاً مشخص نیست.

این محققان می گویند: ما مولکول های خاصی را کشف کردیم که ممکن است در اثرات ضد سرطانی داروی ACY-1215 در سلول های UM پیشرفته دخیل باشند. این مطالعه راه را برای نگاه دقیق تر به مزایای استفاده از این داروها به عنوان یک گزینه درمانی مناسب برای UM پیشرفته هموار می کند. 

آن ها اشاره کرده اند: با درک پتانسیل درمانی کامل این مولکول‌های کوچک، امیدواریم بتوانیم مراقبت از بیماران مبتلا به ملانوم یوویال پیشرفته را از طریق استراتژی‌های درمانی شخصی‌سازی شده بهبود ببخشیم. به گزارش سیناپرس، این یافته های ارزشمند در نشریه بین المللی Cancers منتشر شده اند.

مترجم: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا