اعضای شورای شبکه کشوری تحقیقات دیابت معرفی شدند

 جلسه مجمع عمومی شبکه تحقیقات دیابت کشور با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، رئیس و دبیر شبکه تحقیقات دیابت، ذی نفعان مدعو، اعضای حقیقی و حقوقی شبکه و همچنین جمعی از اساتید عضو شبکه به دو صورت مجازی و حضوری در محل دبیرخانه این شبکه واقع در پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد و رئیس و اعضای شورای راهبردی این شبکه معرفی شدند.

دکتر باقر لاریجانی، رئیس شبکه تحقیقات دیابت در ابتدای این نشست با اشاره به تاریخچه ایجاد شبکه تحقیقات دیابت و مباحث و طرح‌های درون شبکه‌ای به مرور فعالیت‌های انجام شده در طی سال‌های گذشته به تفکیک در سه بخش آموزشی، پژوهشی و مراقبت دیابت پرداخت.

دکتر داوود خلیلی، مسئول شبکه‌های تحقیقات سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به اهمیت شبکه‌سازی در کشور بر حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارتخانه از ساختار شبکه تأکید کرد.

وی همچنین اظهار کرد: حمایت از شبکه‌ها نباید از زمان تدوین پروپوزال باشد، بلکه باید از همان ابتدای شکل‌گیری شبکه به صورت فراهم‌سازی بستر و ابزار مناسب برای تبادل ایده‌ها و امکان ارائه نوآوری‌ها باشد و درمحیطی انجام گیرد که همه ذینفعان اعم از عموم مردم، مراکز آکادمیک، انجمن‌های مردمی، نهادهای سیاستگزار، بخش خصوصی و صنعت هم افزایی داشته باشند.

دکتر خلیلی در انتها توضیحاتی در زمینه تجربیات و دستاوردهای کشورهای مختلف پیرامون نحوه شکل گیری، مدیریت و فعالیت های شبکه های تحقیقاتی ارائه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه و در آیین برگزاری انتخابات شورای راهبردی، دکتر ندا مهرداد، معاون تحقیقات و فناوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم مواردی را در خصوص مراحل اجرایی برگزاری جلسه، شناسایی ذینفعان و معرفی به وزارتخانه و اطلاع‌رسانی از مجراهای مختلف به اعضا برای شرکت در مجمع عمومی و انتخابات شورای راهبردی شبکه ایراد کرد.

بنا بر اعلام  روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، در ادامه دکتر علی علیزاده، معاون اجرایی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به بیان دیدگاه این معاونت در خصوص شبکه‌ها پرداخت و اظهار کرد: مهمترین برنامه این معاونت بحث ساماندهی و حمایت شبکه‌های تحقیقاتی در کشور است.

وی همچنین از شبکه تحقیقات دیابت کشور به عنوان شبکه‌ای ساختارمند، منظم و توانمند نام برد.

سپس دکتر نازلی نمازی، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات دیابت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، داوطلبین حقیقی و حقوقی عضویت در شورای راهبردی شبکه تحقیقات دیابت را با نمایش رزومه مختصری از افراد داوطلب به جمع حاضر معرفی کرد و در ادامه نکات مهم آیین نامه برگزاری مجمع عمومی شبکه های تحقیقات را یادآور شد.

 پس از اعلام لیست نهایی داوطلبان رای گیری الکترونیکی از طریق لینک ارسال شده در سامانه مجازی انجام شد و نتایج آرا با ذکر دقیق تعداد رای به اطلاع حاضرین در جلسه حضوری و مجازی رسید.

در ادامه شورای راهبردی شبکه تحقیقات دیابت با حضور اعضای جدید تشکیل شد و دکتر باقر لاریجانی با کسب حداکثر آراء از سوی اعضای این شورا بعنوان رییس  شبکه کشوری تحقیقات دیابت معرفی شد.

لیست اعضای شورای راهبردی شبکه بر اساس اکثریت آراء به شرح ذیل است:

نام شبکه  دیابت

نام رئیس شبکه: دکتر باقر لاریجانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا