مردم به خرافات بیشتر از دولت های خود اعتقاد دارند

به گزارش سیناپرس، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌ دهد تعداد افرادی که به ارواح اعتقاد دارند بیشتر از کسانی است که  به دولت خود اعتماد دارند.

این نظرسنجی از نزدیک به هزار نفر در بریتانیا که به سفارش SpiritShack Ltd انجام شد، نشان داد که ۵۰ درصد پاسخ دهندگان  به وجود ارواح اعتقاد دارند. در همین حال، از هر پنج نفر فقط یک نفر می گوید که به دولت ایمان دارد.

نتایج این مطالعه همچنین نشان داد اعتقاد به ارواح در واقع بیشتر از اعتقاد به طالع بینی (۲۳٪) یا جادو (۱۲٪) رایج است. در واقع، ۱۸ درصد از پاسخ دهندگان می گویند که تماس واقعی با یک روح داشته اند. خوشبختانه، بسیاری از این برخوردها از نوع فیلم های ترسناک نیستند ، زیرا تنها ۲۳ درصد مردم می گویند که از این ارواح می ترسند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها پدیده‌های فراطبیعی که مردم بیشتر به آن باور دارند، دژاوو و موجودات فضایی هستند. از هر پنج پاسخ دهنده، سه نفر به هر دوی این موضوعات اعتقاد دارند. از هر ۲۰ نفر یک نفر اضافه می کند که واقعاً یک بشقاب پرنده را دیده یا با آن تعامل داشته است.

به گزارش سیناپرس،  وقتی صحبت از مذهب به میان می‌آید، کاتولیک‌ها بیشتر از سایر مسیحیان (۵۳%)، آگنوستیک‌ها (۴۲%) و آتئیست‌ها (37۳۷ به ارواح اعتقاد دارند. اگرچه آتئیست ها کمترین احتمال را دارند که از یک شبح ترسناک بترسند (۱۷%)، فقط یک نفر از هر سه کاتولیک این اعتقاد را دارد. این تحلیل ها نشان می دهد که اکثر مردم در واقع نظر مثبتی نسبت به این بازدید کنندگان ماوراء طبیعی دارند.

جالب اینجاست که یک نفر از هر سه فرد جوان می ‌گوید که از ارواح می ‌ترسند. وقتی محققان از ۹۹۴  بریتانیایی در این نظرسنجی پرسیدند که واقعاً چه چیزی آنها را می ترساند، از هر چهار نفر سه نفر گفتند تغییرات آب و هوایی و ۶۵ درصد دیگر به صراحت اعلام کردند از حملات سایبری می ترسند و ۵۵ درصد میکروب ها و بیماری ها را انتخاب کرده اند.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا