تاب‌آوری شرایط حساس کنونی به طریقه علمی

چون همه جا آسمان همین رنگ است حتی آسمان سوئیس و سوئد( البته به استثنای روزهای غبارآلود و مملو از آلودگی هوای تهران) بله؛ باید دانست هیچ جامعه‌ای غرق در رفاه و خوشبختی نیست یعنی هرکس مصیبتی دارد که وبال گردنش است.

این درست که ما بشدت درگیر گرانی، تورم، تحریم؛ بورس و امور مرتبط به یارانه هستیم. اما شاید اگر بدانیم  در عین حال سایر کشورها هم با مشکلات خاص خودشان دست و پنجه نرم می‌کنند کمی آرام‌تر شویم و وضعیت فعلی را بهتر تحمل کنیم. به عنوان مثال برخی از کشورها:

– از بیکاری ؛ مشکلات مسکن و ازدواج رنج می‌برند!
– برخی از انواع و اقسام مختلف فساد به ویژه رانت‌خواری، اختلاس، تجاوز به عنف، کودک‌آزاری (به ویژه توسط مربیان و مدرسان) زمین‌خواری، رشوه، دزدی، پارتی‌بازی، ژن‌های خوب، آقازاده‌های بددهن معذب‌اند!
– برخی از فرار مغزها و مهاجرت بی‌رویه شاکی هستند!
– برخی با معضل آلودگی و وارونگی هوا در زمستان یا گرد و غبار و ریزگردها در تابستان خصوصا مشکل ترافیک دست و پنجه نرم می‌کنند.
– برخی کشورها، بلایای طبیعی هم‌چون: کمبود آب، خشک شدن دریاچه‌ها، زلزله، سیل و بلایای غیرطبیعی مانند بالا بودن آمار تصادفات رانندگی، هواپیما، قطار، کشتی و آتش‌سوزی‌های شهری و جنگلی یقه شان را گرفته!
– برخی کشورها مجلس‌شان قوانین بسیار عجیبی را تصویب می‌کند و رئیس‌شان هم سیسمونی وارد نمی‌کند.
– برخی کشورها بالا بودن هزینه‌های دارو، درمان، مسائل بهداشتی و سونامی‌های سرطان و سکته است که بلای جانش شده!
– برخی کشورها با دلواپسان خودسری که برای خودشان سفارت تسخیر می‌کنند، اسید می‌پاشند، کنسرت و سینما را بهم می‌ریزند و… سر و کله می‌زنند!
– برخی از کشورها مصیبت‌شان این است که شادی و نشاط ساختار تعریف ‌شده‌ای ندارد اما در عوض آمار طلاق و اعتیاد در آن‌ها خیلی بالاست!
– برخی از کشورها مسئولینی دارند که گاه گداری کارهایی می‌کنند (یا کارهایی نمی‌کنند) و یا حرف‌هایی می‌زنند که آدم مجبور است چند وقتی را از فرط شرمندگی و خجالت، پنهان شود!
– برخی از کشورها صداوسیمای عجیب و غریبی و تا حدودی خنده‌داری دارند!
– برخی از کشورها مصائبی مانند: پارازیت سرطان زا ، فیلتر، سانسور و توقیف را دارند!
– برخی از کشورها مشکل قطع آب، برق، گاز دارند!
– برخی از کشورها مشکل گورخواب‌ها و کول‌برها و فقر تاسف‌برانگیز دارند!
– برخی از کشورها مشکل تظاهر، دروغ و ریا را دارند!
– برخی از کشورها مشکل امنیت و حملات تروریستی دارند!
– برخی از کشورها روشنفکرانی مانند دکتر ازغدی و رائفی‌پور و حسن عباسی و دکتر روازاده و هم‌چنین نمایندگان مجلس سلفی‌بگیر و همواره به دنبال عکس دخترخوشگل‌ها را ندارند!
– برخی کشورها توریست ندارند و پاسپورتشان هم ارزش ندارد!
– برخی از کشورها موشک ندارند اما جام جهانی برگزار می کنند.   

حالا فهمیدید که ما در مشکلات تنها نیستیم و چقدر می‌توانیم به خودمان و آینده‌مان امیدوار باشیم؟ آیا الان حال‌تان بهتر نشد؟

در ادامه این درمان علمی  به آرامی دراز بکشید؛ عضلات خود را شل کرده، نفس عمیقی کشیده  و چشم‌های خود را ببندید و به کشوری فکر کنید که هیچ مشکلی ندارد و همه چیز آن‌جا در حد لالیگا و مردمانش از دم جنیفرلوپز و بردپیت هستند. در مخیله خود تا می‌توانید از چنین کشوری لذت ببرید.

اگر هم نمی‌توانید چنین کشوری را تجسم کنید به یک کیک خامه‌ای و یا حداقل به یک بستنی زعفرانی فکر کنید و خوشحال و شادمان شوید. اگر باز هم چنین چیزهایی را ندیده‌اید و نمی‌توانید تصورشان کنید به دماغ گنده صاحب‌خانه‌تان فکر کنید و از عمق وجود به آن بخندید. حتی می‌توانید آروغ بزنید و در کنار خانواده‌تان بخندید چون سوژه مهم نیست، طریقه نگاه ما و ذهن و افکار ما مهم است!
    

نویسنده: فرزین پورمحبی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا