تعدادی ماهواره کوچک از ایستگاه بین المللی فضایی در مدار قرار می گیرد

به گزارش سیناپرس، اولگ آرتمیف فضانورد آژانس فضایی روسیه که عنوان نخستین فضانورد – خبرنگار جهان را یدک می کشد، روز گذشته خبر داد که شش ماهواره کوچک به عنوان بخشی از آزمایش موسوم به پروژه رادیو اسکاف (RadioSkaf)  از ایستگاه فضایی بین المللی در موقعیت مداری خود قرار می گیرد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط آژانس فضایی روسیه، این ماهواره ها طی یکی از راهپیمایی های فضایی آینده این کشور به فضا پرتاب خواهند شد.

گفتنی است آماده سازی پیش از پرتاب ماهواره های فوق در حال انجام است، فضا پیما قبلاً تحت بررسی قرار گرفته و باتری های آنها شارژ شده است.

راهپیمایی فضایی بعدی روسیه در تابستان امسال انجام می شود و طی این عملیات راهپیمایی، شش ماهواره نانو YuZGU-55 که توسط مؤسسه تحقیقات ابزار دقیق و رادیوالکترونیک دانشگاه ایالتی جنوب غربی ساخته شده است، به مدار فرستاده می شود.
به گزارش سیناپرس، این ماهواره ها در زمستان گذشته وطی ماه فوریه توسط فضاپیمای فضایی Progress MS-19 به ایستگاه بین المللی فضایی انتقال داده شد.

در خاتمه گفتنی است طی زمستان گذشته و در تاریخ هفدهم نوامبر سال ۲۰۲۱، خبرگزاری رسمی روسیه و آژانس فضایی این کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند که بر اساس آن یک دفتر خبری در ایستگاه فضایی بین‌المللی ایجاد می ‌شود. در حال حاضر اولگ آرتمیف مسئول این دفتر خبری در مدار زمین است. 

مترجم: رضوان خندان
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا