سرقت اطلاعات کامپیوتر با بدافزار و گوشی همراه

به گزارش ایرنا از مرکز ماهر، در حالی که برخی از محققان نشان دادند که سرقت اطلاعات از این طریق امکان پذیر است، اما اجرای موفق آمیز برخی از این روش ها مستلزم آن است که کامپیوتر ویژگی های سخت افزاری خاصی داشته باشد. 
این تحقیق که قرار است هفته آینده در کنفرانس امنیتی USENIX مطرح شود، اولین تحقیقی است که امکان سرقت اطلاعات فقط با استفاده از یک بدافزار و تلفن همراه را نشان می دهد.
بدافزاری که توسط محققان طراحی شده است باید بر روی کامپیوترهایی که هدف این حمله قرار می گیرند نصب شود. این بدافزار می تواند از طریق اتصال یک درایو قابل حمل به کامپیوتر منتقل شود و سیستم را آلوده نماید.
این بدافزار که GSMem نامیده شده بر روی کامپیوتر آلوده به عنوان یک فرستنده عمل می کند. این بدافزار دستورات خاص مبتنی بر حافظه را ایجاد می کند که بین CPU و حافظه ارسال می شود، امواج رادیویی را در فراکانس های GSM، UMTS و LTE تولید می کند که می تواند توسط دستگاه های سیار نزدیک به کامپیوتر دریافت شود.
از آنجایی که این بدافزار دارای ردپایی بسیار کوچک درحافظه است درنتیجه تشخیص آن بسیار مشکل بوده و به راحتی می تواند از دید برنامه های ضدبدافزارهای پنهان بماند.
استفاده از گوشی های هوشمند دارای آنتن ها و پردازنده بسیار قوی می تواند باعث شود تا سرعت ارسال اطلاعات افزایش یابد و همچنین می توان حمله را از فاصله دورتری هدایت کرد.
برخی از راه های دفاعی در برابر این حمله مسدود کردن دسترسی تمامی گوشی های هوشمند به نواحی حساس و سیگنال های سلولی است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا