آزمایش زیستی و بررسی موجودات زنده در فضا

به گزارش سیناپرس، ایگور پوتاشنی، مدیر مرکز تحقیقات و تجزیه و تحلیل آژانس فضایی روسیه اعلام کرد که این آژانس  قصد دارد تعداد زیادی آزمایش علوم حیاتی در ایستگاه فضایی بین‌الملی  انجام دهد.

وی در این رابطه گفت: ما در حال حاضر در صدد برنامه ‌ریزی طیف وسیعی از آزمایش‌ های علوم حیاتی و زیستی در مدار زمین هستیم. این موضوع دارای اهمیتی بسیار زیاد است زیرا مرحله بعدی اکتشافات فضایی، اکتشاف فضای بیرون از مدار با کنترل پایلوت است.

به همین دلیل لازم است بفهمیم که بدن انسان و بافت ها و اندام های مختلف وی تحت تأثیر عوامل فضایی خارجی چگونه رفتار خواهد کرد. 

پوتاشنی در ادامه توضیحاتش خاطرنشان کرد: اکنون باید فهرستی از موجودات بیولوژیکی که ممکن است اصلاح و مطالعه شوند، تهیه شده و برای این منظور ، یک چاپگر زیستی سه بعدی به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده شده است که امکان رشد میکروارگانیسم ها و برخی موجودات زنده میکروسکوپی را در فضا را ایجاد می کند. ما قصد داریم به بررسی این موجودات پرداخته و شرایط زیستی آن ها را بدون تاثیر کشش گرانشی زمین، مطالعه و ارزیابی  کنیم.

به گزارش سیناپرس، پیش از این، پیوتر دوبروف، فضانورد آژانس فضایی روسیه نیز اعلام کرده بود که آزمایشی در ایستگاه بین‌المللی فضایی انجام شده است که امکان کاهش زمان تنظیم بدن فضانوردان به گرانش صفر را فراهم می ‌کند. به گفته دوبروف، این فرایند بسیار مهم و حیاتی می تواند شامل تعدادی اقدامات از جمله آموزش، حمایت دارویی و تحریک الکتریکی باشد.

مترجم: مریم عالمی 
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا