تاکید بر حفظ نشاط و جوانی جمعیت

صابر جباری سرپرست اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت به خبرنگار خبرگزاری سیناپرس در چهارمین روز از هفته ملی جمعیت با موضوع پدر، مادر و حس خوب زندگی (والدین و صمیمیت زندگی) و تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: رویکرد ما در وزارت بهداشت ازدواج زودهنگام، موفق، پایدار و فرزندآوری به موقع و تمایل خانواده ها برای داشتن حداقل سه فرزند و همه هدف‌گذاری‌های وزارت بهداشت، حفظ نشاط و جوانی جمعیت است و به فرزندآوری در سنین پایین تر توصیه می‌شود.

وی افزود: هر چه بارداری در سنین پایین تر انجام شود، خانواده‌ها از فرزندان سالم‌تر و ضریب هوشی بالاتری برخوردار خواهند بود.

سرپرست اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت به مصوبات قرارگاه حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای مصوبات قبلی قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت کمیته های بهداشت، فرهنگی، رسانه و پشتیبانی و هوشمندسازی که در ساختار وظایف دبیرخانه ملی این قرارگاه مصوب شده بود تشکیل شد.

جباری بر ضرورت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تاکید بر مشارکت تمام سازمان ها تاکید کرد و افزود: ما در کشور با افزایش جمعیت سالمند و کاهش میزان باروری روبرو هستیم که البته افزایش امید به زندگی موجب افزایش جمعیت سالمند شده است. 

وی الگوهای رفتاری ازدواج در جامعه را افزایش سن ازدواج در زنان و محدود شدن طول دوران باروری، افزایش میزان تحصیلات و اشتغال را از مهمترین عوامل موثر بر کاهش نرخ باروری اعلام کرد.

سرپرست اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت همچنین در مورد سقط جنین گفت: باید فرایند اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعم از فرایند باروری، بارداری، خدمات زایمان و جلوگیری از سقط جنین را هوشمندسازی کنیم و همه ارگان های ذیربط همچون بخش دولتی، غیردولتی، خصوصی، درمان و بهداشت کمک کنند که فرایندهای اجرای این هوشمندسازی انجام شود.

جباری سقط فقط در حالت صدمه به مادر و جنین با مجوز سازمان پزشکی قانونی جایز دانست و بیان کرد: غربالگری جنین توسط متخصصین خبره کمک به درمان و جلوگیری از سقط می‌کند.اما در کشور مافیای غربالگری به منظور علم سلامت باروری با روش های مختلف اقدام به سقط جنین می کنند. 

گزارش:نازنین جوادیه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا