هکرها در کمین کاربران ساعت‌های هوشمند

گروهی از هکرها مشهور به «white hat» یا کلاه سفید هستند. کلاه سفیدها، هکرهایی هستند که ضعف های امنیتی در یک سازمان یا فناوری جدید را بررسی کرده و قصد خرابکارانه یا سرقت اطلاعات را ندارند. گروهی از کلاه سفیدها، امنیت ساعت های هوشمند را مورد بررسی و آزمایش قرار داده اند. نتایج بررسی ها نشان داد، ساعت های هوشمند به دلیل ضعف در سیستم امنیتی می توانند مورد هک و همینطور سرقت اطلاعات توسط هکرها قرار بگیرند.

هکرها توانستند اطلاعات شخصی کاربران ساعت های هوشمندی در مدل های LG G Watch و  Samsung Gear ۲ Newo و همینطور هشت مدل دیگر را با موفقیت مورد سرقت قرار دهند. سرقت اطلاعات کاربران را می توان در عدم رمزگذاری ساعت های هوشمند دانست تا هکرها از این ضعف استفاده کرده و اطلاعاتی مانند شماره تماس ها، اسامی مخاطبان، رمز حساب یا اطلاعات شخصی و … را مورد سرقت و سودجویی قرار دهند.

این موضوع در حالی است که کمپانی های فناوری تمرکز خود را بر ساخت و عرضه ساعت های هوشمند متمرکز کرده و امکانات بسیاری را به ساعت های هوشمند می افزایند تا کاربران بتوانند کارهای روزانه خود را با کمک این ساعت ها انجام داده و ساعت های هوشمند جایگزینی برای اسمارت فون ها باشند. اما نتایج این تحقیقات می تواند بسیاری از کاربران را از خرید ساعت های هوشمند پشیمان کرده و سود سالانه کمپانی های فناوری از خرید ساعت های هوشمند را کاهش دهد. زیرا در ساعت های هوشمند اطلاعات مهمی مانند رمز حساب ها یا اطلاعات شخصی ذخیره شده اند که در معرض تهدید و سرقت هکرها قرار دارند.

به گزارش ایرنا، این موضوع تا جایی حائز اهمیت است که در اواخر ماه جاری، کنفرانسی با موضوع «امنیت ساعت های هوشمند» در فرانسه برگزار می شود تا به این سوال پاسخ داده شود: «آیا کاربران برای دسترسی ساده تر به اطلاعات و مشاهده آنها روی مچ دست خود حاضرند در معرض تهدید و سرقت قرار بگیرند؟»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا