واکسن نزدن مردم غم‌انگیز است

"بیل گیتس" یکی از ثروتمندترین افراد جهان و بنیان‌گذار شرکت مشهور "مایکروسافت" به تازگی در مصاحبه‌ای با "اندرسون کوپر" از شبکه "سی‌ان‌ان" گفته است که اگر تئوری‌های توطئه در مورد او مانع از واکسینه شدن مردم شود، "غم انگیز" خواهد بود. وی به طور خاص به شایعاتی مبنی بر اینکه "بیل گیتس" ممکن است از طریق واکسیناسیون، تراشه‌های ردیاب را در بدن مردم قرار دهد، اشاره داشته است.

همانطور که احتمالا شنیده‌اید، یک تئوری توطئه از ابتدای آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کرونا بر سر زبان‌ها افتاده است مبنی بر اینکه این میلیاردر که نقش شایانی در ساخت و توسعه واکسن کرونا داشته است، تراشه‌هایی را برای ردیابی افراد در واکسن‌ها قرار داده است.

یک تئوری توطئه احمقانه

"گیتس" در این باره گفت: در مورد ردیابی افراد، نمی‌دانم چرا فکر می‌کنند من به دانستن محل قرارگیری افراد علاقه‌مند هستم. در واقع هنوز به این موضوع می‌خندم. اما اگر این موضوع مانع از واکسینه شدن مردم شود، آن وقت واقعا غم‌انگیز است.

بیل گیتس که فعالیت‌های بشردوستانه فراوانی در کارنامه دارد، افزود که کلیک کردن بر روی تئوری‌های توطئه سرگرم کننده است و ممکن است مردم درگیر آنها شوند، مانند این ادعا که واکسن‌ها فقط برای کسب سود ایجاد شده‌اند و علم و مهندسی پیچیده و فرآیند سریعی که برای ساخت آنها علیه کووید-۱۹ طی شده است، نادیده گرفته شود.

"گیتس" همچنین تصریح کرد که به هیچ وجه سعی نمی‌کند از تولید واکسن کرونا سود ببرد.

وی گفت: ما میلیاردها دلار برای واکسن‌ها پرداخته‌ایم و جان میلیون‌ها نفر را نجات داده‌ایم. اگر شما این واقعیت را وارونه کنید و بگویید ما سعی داریم که از واکسن‌ها پول دربیاوریم و برای نجات جان انسان‌ها تلاش نمی‌کنیم، این یک تئوری توطئه است.

نرخ کم واکسیناسیون کامل

"گیتس" همچنین افزود که ایالات متحده هنوز نرخ واکسیناسیون کامل کمتری نسبت به بسیاری از کشورها دارد و این کشور باید راهی برای متقاعد کردن افرادی که هنوز در مورد اهمیت واکسیناسیون شک دارند، بیابد.

وی گفت: آیا ذهن این افراد باز است؟ این به نفع آنها و اطرافیانشان است، بنابراین من متعجبم که ایالات متحده اینقدر نرخ واکسیناسیون کامل کمی دارد و می‌دانید، این موضوع حتی تا حدودی یک موضوع سیاسی است.

گفتنی است که "گیتس" در ماه فوریه در یک اظهارنظر گفت: من معتقدم که کووید-۱۹ می‌تواند آخرین بیماری همه‌گیر باشد. پس از این اظهار نظر، کتابی با همین موضوع منتشر شد که امید زیادی را به وجود آورد که بشریت دیگر با چنین شرایط وخیمی روبرو نخواهد شد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا