هایفوتراپی: روشی نوین برای جوانسازی پوست

با افزایش سن دچار افتادگی پوست میشویم و از سوی دیگر، کاهش تولید کلاژن نیز منجر به سفت‌تر و زمخت‌تر دیده شدن پوست میشود. هایفوتراپی یک روش درمانی مبتنی بر امواج اولتراسوند است که انرژی آزاد شده در طول این درمان منجر به تحریک و افزایش تولید کلاژن در پوست میشود که در نتیجه این امر موجب جوانسازی و لیفت شدن طبیعی پوست می شود.

هایفوتراپی چه مزایایی دارد؟

ماهیت این درمان کاملا غیر تهاجمی است: اصلی‌ترین و بزرگترین مزیت این روش درمانی، غیرتهاجمی بودن آن است که هیچگونه رویکرد تهاجمی مانند برش یا بخیه زدن پوست در آن دخیل نیست.

هیچگونه دوره نقاهتی ندارد: بدلیل غیر تهاجمی بودن این روش درمانی بر خلاف سایر روش‌های تهاجمی که در آنها بسته به میزان برش و بخیه پوست به ۳ الی ۴ هفته دوره نقاهت نیاز خواهید داشت، در هایفوتراپی هیچگونه دوره نقاهتی وجود ندارد. در نتیجه، زمانی که جلسه درمانی شما تمام شود بلافاصله میتوانید به امورات روزمره خود بپردازید.

هزینه این درمان بسیار مقرون به صرفه است: با اینکه در هایفوتراپی از تکنولوژی نوین و جدیدی برای درمان استفاده میشود اما هزینه این روش بسیار مقرون بصرفه است و این امر موجب میشود که شما بدون داشتن دغدغه‌ی هزینه و بودجه مالی خود، از مزایای این روش درمانی استفاده کنید.

احتمال خطر و عوارض جانبی در این درمان به حداقل میرسد: همانطور که پیشتر نیز گفته شد، هایفوتراپی یک روش کاملا غیر تهاجمی است و بر خلاف سایر روش‌ها هیچگونه رویکرد تهاجمی در آن دخیل نیست و این امر احتمال بروز عوارض جانبی را به حداقل میرساند. پس از دریافت هایفوتراپی تنها قرمزی و تورم خفیفی خواهید داشت که این موارد نیز با گذشت چند ساعت خودبخود برطرف میشوند.

کاندیدای مناسب برای هایفوتراپی

متخصصان پوست و زیبایی، این روش درمانی را برای افرادی که علائم پیری زودرس خفیف تا متوسطی دارند توصیه میکنند. افرادی که دچار جوش کیستی، تبخال فعال یا افتادگی شدید پوست هستند، کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی نیستند. چنانچه مطمئن نیستید که کاندیدای مناسبی برای این روش درمانی هستید یا خیر، میتوانید برای مشاوره و دریافت راهنمایی‌های لازم با متخصص پوست خود تماس بگیرید.

هایفوتراپی

هایفوتراپی بر پایه فناوری امواج فراصوت متمرکز (اولتراساوند) کار میکند. انرژی حاصل از این امواج صوتی در عمق معین پوست متمرکز شده و دمای ناحیه را برای مدت کوتاهی به بالای ۶۵ درجه میرسانند. این افزایش دما منجر به تحریک تولید سلول‌های جدید و همچنین کلاژن در پوست می شود.

نکته جالب توجه در این روش درمانی این است که در هایفوتراپی، کلاژن جدید جایگزین کلاژن قدیمی پوست میشود. هایفوتراپی قادر است که لایه عمیق پوست به نام اسمس SMAS))  را گرم کند که این امر منجر به لیفت سریع پوست میشود. لایه اسمس پوست همان لایه و بافتی است که پوست را به چربی‌ها و عضلات متصل می کند و جراحان در طول جراحی لیفت پوست نیز همین لایه را لیفت می کنند.

علاوه بر این، در هایفوتراپی میتوان انرژی امواج را بصورت کاملا تحت کنترل به دقیق‌ترین عمق پوست هدایت کرد که تحریک این ناحیه برای لیفت و جوانسازی پوست ضروری است. یکی از بزرگترین مزیت‌های هایفوتراپی این است که در این روش درمانی سطح خارجی پوست نیز هیچگونه آسیبی نمیبیند.

دستگاه هایفوتراپی مجهز به سری‌های مختلف است. ۲ سری این دستگاه به تحریک و لیفت پوست کمک کرده و یک سری مخصوص نیز برای اعمال لیزر غیر تهاجمی استفاده میشود. لیزر غیر تهاجمی نیز برای درمان غبغب یا شل شدگی و آویزان بودن بازوها استفاده می شود. هایفوتراپی کاملا بی خطر بوده و این روش درمانی مبتنی بر فناوری امواج فراصوت که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز میباشد، بیش از ۵۰ سال است که با موفقیت مورد استفاده قرار می گیرد.

هایفوتراپی چه مراحلی دارد؟

هایفوتراپی فرآیند سریعی دارد که بین ۳۰ الی ۹۰ دقیقه طول می کشد. متخصص پوست ابتدا در جلسه مشاوره، مشکلات پوست و نتایج مد نظر شما را ارزیابی می کند. در جلسه درمان، پزشک نواحی مد نظر برای درمان را علامت گذاری کرده و قبل از شروع درمان، پوست شما را از هرگونه چربی اضافی یا مواد آرایشی کاملا پاک می کند. پس از تمیز شدن کامل پوست و علامت گذاری نواحی درمانی، پزشک سطح پوست را به اندازه ۱ الی ۲ میلیمتر با ژل مخصوص هایفوتراپی میپوشاند. این ژل خنک کننده به عنوان یک رسانای گرما و نور عمل می کند.

پس از اعمال ژل، پزشک ابزار دستی دستگاه هایفوتراپی را بروی نواحی مد نظر صورت حرکت میدهد. این دستگاه امواج فراصوت با انرژی بالا را بطور متمرکز در فواصل زمانی کوتاهی به عمق پوست پالس میکند. دستگاه هایفوتراپی همچنین سری‌های مخصوصی نیز دارد که این امکان را به پزشک میدهند تا لایه‌های مختلف پوست اعم از لایه‌های عمیق‌تر، لایه چربی زیرپوستی یا لایه‌های سطحی‌تر زیر اپیدرم پوست را با استفاده از آنها هدف قرار دهد تا تمامی علائم پیری پوست بطور کامل برطرف شوند. پس از اتمام درمان، پزشک ژل اعمال شده و همچنین علامت‌گذاری‌های انجام شده را از روی پوست پاک می کند.

به چند جلسه درمان نیاز خواهیم داشت؟

جهت دستیابی به یک نتیجه عالی، تنها به ۳ جلسه درمانی نیاز خواهید داشت. رون کلاژن‌سازی پوست تا ماه‌ها بعد از درمان ادامه خواهد داشت و ۳ الی ۶ ماه بعد میتوانید نتایج نهایی این درمان را مشاهده کنید. در اکثریت موارد، تنها در صورتی که افتادگی شدید پوست داشته باشید به جلسه سوم درمان نیاز خواهید داشت. از آنجایی که روند طبیعی پیری پوست امری مداوم و ادامه‌دار است، بنابراین تکرار سالانه این درمان منجر به نتایج مطلوبی خواهد شد که تغییرات ایجاد شده کاملا مشهود خواهند بود.

نتایج هایفوتراپی

بروز نتایج نهایی این درمان به زمان نیاز دارد. با شروع درمان، بدن شروع به کلاژن‌سازی کرده و اولین نتایج بعد از تقریبا ۳ الی ۶ ماه قابل مشاهده خواهند بود. با گذشت این مدت زمان به وضوح شاهد تغییر و لیفت شدن پوست خود خواهید بود. همچنین، پوست حجیم و پرتر شده و چین و چروک و خطوط ریز پوست نیز کاهش می‌یابند. چنانچه این روش درمانی برای غبغب نیز استفاده شود، بطور موثری موجب کاهش غبغب خواهد شد.

آیا این درمان دوره نقاهتی هم دارد؟

این روش درمانی هیچگونه دوره نقاهتی ندارد. پس از درمان تنها ممکن است پوست شما کمی قرمز شده و تورم خفیفی داشته باشد که هردوی این موارد ازعوارض کوتاه مدتی هستند که خودبخود برطرف خواهند شد. توجه داشته باشید که برای محافظت از پوست خود همیشه (هم در تابستان و هم زمستان) از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

هزینه هایفوتراپی

هزینه هایفوتراپی در هر کلینیکی متغیر است. « هزینه هایفوتراپی با توجه به اندازه و ناحیه درمان، تعداد جلسات درمان مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، موقعیت جغرافیایی و شرایط کلینیک متفاوت است

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

دستگاه هایفو اولترافورمر ۳ سرعت پالس سریع‌تر در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر را ارائه میدهد که این امر به معنای راحت‌تر بودن بیمار در طول درمان بوده و درد بسیار کمتری نیز نسبت به درمان با سایر دستگا‌ه‌های هایفوتراپی موجود در بازار خواهد داشت. اکثریت بیماران حس این درمان را تنها به صورت پالس‌های الکتریکی ریز یا احساس گزگز خفیف توصیف می کنند. این درمان کاملا بدون درد نیست اما درد آن کاملا قابل تحمل است و ممکن است میزان حس کردن این درد در نواحی مختلف صورت یا بدن متفاوت باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا