اعتیاد به اینترنت عامل ضعف سیستم ایمنی بدن و بیماری در افراد می شود

 به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی میل آنلاین، محققان دانشگاه سوان سی انگلیس و دانشگاه میلان ایتالیا در مورد علت این پدیده می گویند: افرادی که سطوح بالاتری از اعتیاد به اینترنت دارند نسبت به افرادی که اوقات کمتری را در اینترنت سپری می کنند، بیشتر احتمال دارد که تسلیم بیماری ها شوند. این محققان معتقدند که این موضوع به دلیل این حقیقت است که افراد معتاد به اینترنت منزوی تر هستند و در نتیجه سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

مطالعات گذشته نشان داده اند افرادی که مدت زمان بیشتری را در پای اینترنت می گذارند، محرومیت از خواب بیشتری را تجربه می کنند ، عادات غذا خوردن بدتری دارند و کمتر ورزش می کنند و به سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی های ناسالم بیشتر تمایل دارند.
این رفتارها به سیستم ایمنی بدن آنها آسیب می زند و آسیب پذیری آنها را برای ابتلا به بیماری ها بیشتر می کند.
پروفسور فیل رید از دانشگاه سوان سی انگلیس می گوید: متوجه شدیم که تاثیر اینترنت بر روی سلامت افراد مستقل از یک سری عوامل دیگر مانند افسردگی، بی خوابی و تنهایی است که با سطوح بالای استفاده از اینترنت و نیز سلامت ضعیف ارتباط دارد.
محققان در یک مطالعه 500 فرد 18 تا 101 ساله را مورد بررسی قرار دادند. آنها متوجه شدند، افرادی که اوقات بسیار زیادی را در اینترنت صرف می کردند نسبت به افرادی که اوقات کمتری را در اینترنت می گذراندند، بیشتر به علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبتلا می شدند.
این مطالعه نشان داد، افرادی که از سطح بالاتری از اعتیاد به اینترنت برخوردار بودند حدود 30 درصد بیشتر به علائم سرماخوردگی و یا آنفلوانزا مبتلا می شدند.
محققان همچنین متوجه شدند، افرادی که به اینترنت معتاد هستند زمانی که ارتباط آنها با اینترنت قطع می شود، تنش بیشتری را تحمل می کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا