کنترل کامل کرونا با تلفیق واکسن و قطره بینی

به گزارش سیناپرس، کارشناسان معتقدند کاهش شیوع ویروس کرونا در گوشه و کنار جهان نباید بهانه ای برای امتناع از تلقیح یا واکسیناسیون مجدد در برابر عفونت شود.

به گفته الکساندر گینتسبورگ، مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا در وزارت بهداشت روسیه، برای محافظت بهتر در برابر ویروس عامل ایجاد بیماری کووید ۱۹، می توان از ترکیبی از واکسن های تزریقی و واکسیناسیون مجدد با کمک واکسن استنشاقی به صورت قطره بینی استفاده کرد.

وی در این رابطه تاکید کرد: فاصله فعلی که میزان و خطر بروز بیماری را کاهش می دهد باید تا حد امکان برای تلقیح هر چه بیشتر افراد در برابر کووید و همچنین تغییر سیستم واکسیناسیون مجدد با واکسن بینی استفاده شود. ترکیب آماده سازی تزریق و واکسن استنشاقی داخل بینی ضروری است. از نظر من، این مسیری است که ما در آینده باید به آن تکیه کنیم.
گفتنی است، چندی پیش وزرات بهداشت روسیه، نخستین واکسن استنشاقی کرونا در جهان را تائید کرد. به گزارش سیناپرس، این واکسن هنوز از سوی سازمان بهداشت جهانی تائیدیه های لازم را دریافت نکرده و این موضوع در حال بررسی است.

به نظر می رسد مقامات بهداشتی روسیه روی این واکسن حساب ویژه ای باز کرده اند زیرا میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه به صراحت عنوان کرد که ممکن است در توصیه های به روز شده در مورد واکسیناسیون مجدد مردم این کشور، استفاده از واکسن استنشاقی فوق  گنجانده شود.

مترجم:  حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا