بچه ماهی‌ های پرورشی سی‌باس واکسینه شدند

دکتر آلا عنایتی سرپرست کلینیک آبزیان جهاد دانشگاهی تهران با اعلام این خبر در ادامه اظهار کرد: واكسيناسيون تزريقی در بچه ماهی های پرورشی ماهی سی‌باس، برای نخستين بار در كشور و به‌صورت پايلوت(آزمایشی) با حضور اكيپ خبره مايه‌كوب کلینیک تخصصی آبزیان جهاد دانشگاهی تهران و با استفاده از واكسن‌هاي آبزیان توليد جهاد دانشگاهي تهران تحت‌نظارت شبكه دامپزشكي شهرستان تنگستان در شركت پرورش ماهي راموز(مزرعه پرورش ماهی سی‌باس) انجام شد.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته واکسن‌های آبزیان جهاد دانشگاهی به روش غوطه‌وری استفاده می‌شدند و امسال برای نخستین بار به روش تزریقی انجام شده است.

سرپرست کلینیک آبزیان جهاد دانشگاهی تهران خاطرنشان کرد: از اين پس، امكان واكسيناسيون همه بچه ماهي‌هاي اين مركز عليه بيماري ويبريوزيس و استرپتوكوكوزيس فراهم شده است.

عنایتی افزود: اين دو بيماري از بيماري‌هاي شايع در صنعت پرورش ماهي بوده و واكسيناسيون عليه اين دو بيماري ضامن سلامت بچه ماهي‌هاي تحويل شده به استخرها و قفس‌هاي پرورش و توليد پايدار است.
وی یادآور شد: شركت پرورش ماهي راموز از ابتداي سال ۱۴۰۰ تاكنون حدود شش ميليون قطعه بچه ماهي سي‌باس آسيايي با وزن ۰.۰۱ گرم را از كشور استراليا وارد و پس از رساندن آن به وزن تجاري پنج تا ۱۰ گرم بين مراكز پرورش توزيع كرده است.
 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا