تعداد مبتلایان به کرونا در جهان کاهش یافته است

به گزارش سیناپرس، آمارهای بین المللی نشان می دهد طی هفته گذشته بیش از سه میلیون و پانصد هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان بیش از ۱۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

سازمان بهداشت جهانی در این رابطه اعلام کرد تعداد موارد جدید در مقایسه با هفته گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است و تعداد مرگ و میرها نز ۲۵ درصد کاهش نشان می دهد.
این سازمان در بولتن هفتگی خود خاطرنشان کرد که تعداد موارد جدید و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ از اواخر ماه مارس در حال کاهش بوده است. به گزارش سیناپرس، این ترتیب، در روزهای ۲ تا ۸ می، با ۳ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۶۹ موردابتلا و گزارش فوت ۱۲ هزار و ۲۵ نفر شاهد کاهش قابل توجه آمار فوتی ها و مبتلایان به کرونا در سراسر جهان هستیم.

گفتنی است در این میان بیشترین کاهش تعداد مبتلایان نسبت به هفته قبل  در جنوب شرقی آسیا (۲۹ درصد)، شرق مدیترانه ( ۲۸ درصد) و اروپا (۲۶ درصد) به ثبت رسیده است.

به گزارش سیناپرس، در این میان ایالات متحده با ۴۵۱ هزار و ۴۱۴  مورد ابتلای جدید،  بیشترین تعداد مبتلا را در هفته گزارش کرده است و پس از آن استرالیا  با ۴۳۱ هزار و ۴۱۰ مورد، آلمان با ۴۲۷ هزار و ۴۴ مورد، ایتالیا با ۳۰۴ هزار و ۵۷۳ مورد جدید ابتلا و سپس کره جنوبی با ۲۶۸ هزار و ۷۴۹ مورد قرار دارند. در این بیانیه آمده است که ایالات متحده بیشترین میزان مرگ و میر را طی هفت روز گذشته گزارش کرده است و ۲ هزار و ۶۵۲ نفر طی یک هفته گذشته به دلیل کرونا در این کشور جان خود را از دست داده و در رده های بعدی روسیه با ۹۱۵ مورد فوتی، ایتالیا با ۹۱۰ و فرانسه و برزیل به ترتیب با ۷۳۲ و ۶۸۱ مورد قرار دارند.

گفتنی است سازمان بهداشت جهانی، در گزارش جدید خود تصریح کرد که سویه اومیکرون همچنان سویه غالب در سراسر جهان است.

مترجم:  رضوان خندان
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا