آفرودی ترین نواده G کلاس معرفی شد

 این پروژه 900 کرالر (900 Crawler) نام دارد و بر مبنای نسخه G63 توسعه یافته است. ژرمن‌ها برابوس 900 کرالر 750 هزار یورویی را یک خودروی مسابقه‌ای بی‌رقیب برای بیابان توصیف می‌کنند.

ببرابوس 900 کرالر در دسته خودروهای باگی قرار می‌گیرد. این اتومبیل خاص، یکی از جذاب‌ترین پروژه‌هایی است که تاکنون روی مرسدس G کلاس اجرا شده؛ اما نکته تامل‌برانگیز این که خریداران آن باید قید تردد در خیابان‌ها و جاده‌ها را بزنند، چرا که برابوس ۹۰۰ کرالر مجوز تردد در مسیرهای عمومی را ندارد.

از نظر طراحی باید گفت برابوس 900 کرالر مثل بسیاری از خودروهای باگی فاقد درب و پنجره است. این اتومبیل منحصر به فرد ۵۳ سانتیمتر ارتفاع از زمین دارد، به همین جهت عبور از انواع تپه‌های شنی و دیگر مسیرهای آفرود ناهموار به راحتی هر چه تمام خواهد بود. برای اینکه درک بهتری از این رقم داشته باشید، باید اشاره کنیم که ارتفاع فورد برانکو و جیپ رانگلر از سطح زمین به ترتیب برابر است با ۲۹.۴ و ۲۷.۴ سانتیمتر.

فاصله زیاد ۹۰۰ کرالر از سطح زمین به واسطه استفاده از اکسل‌های دروازه‌ای حاصل شده است. البته بهره‌گیری از کمک فنرهای اختصاصی با قابلیت تغییر ارتفاع تا ۱۶ سانتیمتر نیز در این بین بی‌تاثیر نبوده است. این خودرو روی رینگ‌های آلیاژی یک تکه با تایرهای آفرود که ابعادی برابر با 40×13.50 R20 دارند، حرکت می‌کند. در پشت این رینگ‌ها دیسک‌های ترمز ۴۰۰ و ۳۷۰ میلیمتری در جلو و عقب جا خوش کرده‌اند.

برابوس 900 کرالر نیروی خود را از یک موتور ۴.۵ لیتری دریافت می‌کند. این موتور در واقع همان موتور ۴ لیتری هشت سیلندر توئین توربوی معروف است که حجم آن افزایش پیدا کرده و حالا می‌تواند ۸۸۸ بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. البته به منظور پیشگیری از ورود صدمه به گیربکس ۹ سرعته خودکار میزان گشتاور در 1050 نیوتن متر محدود شده است.

با آنکه برابوس 900 کرالر یک خودروی آفرودی است، اما رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر فقط ۳.۴ ثانیه طول می‌کشد. در عوض ذات آفرود و استفاده از تایرهای مخصوص باعث شده حداکثر سرعت در ۱۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شود.

پروژه جدید برابوس، به خاطر حذف قسمت‌های زیادی از بدنه و همچنین نصب قطعات فیبرکربنی بسیار سبک‌تر از مدل اصلی است. آنطور که برابوس اعلام کرده این خودرو ۲۰۶۵ کیلوگرم وزن دارد، حال آنکه G63 عدد ۲۴۸۵ کیلوگرم را روی باسکول نشان می‌دهد!

و اما قیمت؛ چنانچه فردی به برابوس ۹۰۰ کرالر علاقه‌مند باشد، باید ۷۴۹ هزار یورو (بدون احتساب مالیات) یا قریب بر یک میلیون دلار، برای آن کنار بگذارد. از این باگی قدرتمند فقط ۱۵ دستگاه تولید خواهد شد. بر اساس جدول زمان‌بندی، برابوس هر سال پنج دستگاه از آن را به مشتریان خود تحویل خواهد داد. ناگفته نماند ۴ کلاه کاسکت فیبرکربنی و سیستم ارتباطی اختصاصی از امکانات خاص این خودرو هستند.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا