جیمز وب تصاویر شگفت انگیزی منتشر کرد

به گزارش سیناپرس، تلسکوپ فضایی جیمز وب بیش از چهار ماه و نیم پیش پرتاب شده و هنگامی که به مقصد نهایی خود رسید، تیم ویژه ناسا شروع به تراز کردن تمام ابزارهای خود کرد.

در طول چند ماه گذشته، ما شاهد برخی به ‌روز رسانی ‌ها در این فرآیند هم‌ ترازی بوده ‌ایم. با این حال، اکنون ناسا تصاویر جدیدی منتشر کرده است که کیفیت کامل عکس های فضایی گرفته شده از اجرام آسمانی را با جیمز وب نشان می دهد.

 این تصاویر بسیار شگفت انگیز بوده و تفاوت بسیار زیادی با فناوری های تصویربرداری پیش از خود دارد.
ناسا در یک پست وبلاگ و همچنین یک توییت، تصاویر گرفته شده توسط ابزار MIRI جیمز وب و دوربین IRAC تلسکوپ فضایی قدیمی ‌تر اسپیتزر را مقایسه می ‌کند. تفاوت بین این دو تصویر بسیار زیاد است.به گزارش سیناپرس، از یک طرف، ما قبلاً می دانستیم که کیفیت عکس جیمز وب متفاوت از هر چیزی است که تا به حال به آن دسترسی داشته ایم اما کمتر ستاره شناسی انتظار این میزان از کیفیت و وضوح را در تصاویر ستاره هایی که در فاصله بسیار دوری قرار دارند، داشت.

یکی از هیجان‌ انگیزترین چیز ها در مورد کیفیت تصاویر جیمز وب، میزان جزئیاتی است که اکنون می‌ توانیم ثبت کنیم. به گزارش سیناپرس،  پیش از این، ثبت جزئیات کهکشان های دوردست دشوار بود. مطمئناً، ما چند تصویر عالی از هابل و سایر ابزارهای فضایی دیده ‌ایم. اما وب امکانات بیشتری را به روی میز خواهد آورد.

این کیفیت کلی و استحکام ابزارهای روی تلسکوپ، به خوبی توضیح می دهد که چرا وب در حال حاضر در جامعه فضایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به این که برنامه ‌های زیادی برای سفر انسان به ماه و همچنین یافتن راه‌ هایی برای قابل سکونت کردن مریخ در حال انجام است، مهم است که ما درباره جهان خود بیشتر بدانیم. 

با توانایی گرفتن عکس‌های با وضوح بالا و کیفیتی که جیمز وب ارائه می ‌کند، ستاره شناسان  نهایت می توانند این اکتشافات دوردست را به تصاویری تبدیل کنند که نمایش آنها برای ستاره‌ شناسان جوان آسان ‌تر باشد.  به گزارش سیناپرس، نسل بعدی ستاره شناسان و فضانوردان به ایفای نقشی محوری در سفرهای ما به نقاط بسیار دور از زمین ادامه خواهد داد. به خصوص که بشریت به آرامی راه خود را برای زندگی در میان ستارگان پیش می برد.

به گزارش سیناپرس، در این میان هر گونه اطلاعاتی می تواند به ما کمک کند تا نشانه هایی از حیات بیگانه در کهکشان های دور را مشخص کنیم. کیفیت عکس جیمز وب همچنین می تواند به ما کمک کند تا در مورد اسرار سیاه چاله ها بیشتر بدانیم. در نهایت، این تلسکوپ فضایی جدید یک گام به جلو در تلاش ما برای یادگیری بیشتر در مورد جهان هستی است. جیمز وب به ما کمک می کند تا عمیق تر در مورد چگونگی پیدایش جهان کاوش کرده و در مورد اجزای مختلف تشکیل دهنده آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

مترجم: رضوان خندان
منبع: nasa

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا