افزایش امنیت ساختمان با خرید دوربین‌ مدار بسته

در همین راستا دوربین‌های مداربسته متفاوتی تحت عنوان دوربین بولت یا دام و… با برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فردی توانستند به میزان قابل توجهی در ارتقای امنیت نقش داشته و اطمینان خاطر بیشتری را از حضور افراد در یک ساختمان ایجاد نمایند؛ بنابراین به جرئت می‌توان گفت که بخشی از امنیت بسیاری از مراکز مدیون نصب دوربین بولت و دام و مدل‌های متنوع آن است. از همین رو تصمیم گرفتیم در ادامه این مقاله به بررسی دقیق‌تر ویژگی‌ مدل‌های مختلف دوربین دام و بولت پرداخته و تردید‌هایی که در خصوص انتخاب یک دوربین مناسب وجود دارد رفع نماییم.

ویژگی‌های مهم دوربین‌های بولت

دوربین بولت براساس نوع اجزای به کار رفته در طراحی خود و برند و مدلی که دارد، می‌تواند قابلیت‌های متفاوتی را به کاربر ارائه دهد. به طوری‌که این قابلیت‌ها می‌توانند عامل تمایز دوربین‌های متفاوت از یکدیگر شوند. از همین رو در هنگام انتخاب و خرید این محصولات توجه به ویژگی‌های متفاوتی چون زاویه، دید در شب و نوع تکنولوژی به کار رفته در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

تأثیرات زاویه دید در ایجاد امنیت یک ساختمان

همان‌طور که عرض نمودیم یکی از قابلیت‌هایی که در انتخاب و خرید دوربین ساختمان بولت و حتی دیگر دوربین‌های مدار بسته اهمیت به‌سزایی پیدا می‌کند، توانایی دوربین در نشان دادن زوایای متفاوت یک ساختمان است. برطبق این موضوع هرچه زاویه دید دوربین مداربسته بولت بالاتر باشد، قطعاً فضای بیشتری را تحت کنترل خود درآورده و درنتیجه حفاظت بیشتری را نیز برای افراد حاضر در محوطه آن ساختمان یا مرکز ایجاد خواهد نمود.

تأثیرات قابلیت دید در شب در دوربین‌های بولت

یکی از امکاناتی که در سال‌های اخیر به دوربین‌های متفاوت بولت افزوده شده است، قابلیت نمایش تصاویر در شب است. این قابلیت در پیشگیری از وقوع سرقت یا تشخیص چهره مجرمان پس از سرقت به شدت اهمیت دارد. در حقیقت از آنجایی که احتمال وقوع جرم در تاریکی شب از روز که محل عبور و مرور افراد مختلف است بیشتر است، نیاز به حضور دوربینی که بتواند همانند روز با کمترین کاهش کیفیت به نمایش تصاویر بپردازد، به شدت احساس می‌شود.

توانایی یک دوربین بولت در نمایش تصاویر در تاریکی شب، به LED‌های به کار رفته در آن وابسته است. در هنگام بررسی یک دوربین مداربسته بولت می‌بایست به برد IR نوشته شده در آن توجه شود تا دوربین‌هایی با برد به نسبت بالا که از کیفیت و توانایی بیشتری در نمایش تصاویر در تاریکی برخورداراند، انتخاب نمود.

آشنایی با خصوصیات دوربین‌های مداربسته دام

از آنجایی که دوربین بولت برای ایجاد امنیت در فضای بیرونی یک ساختمان طراحی شده است، بنابراین به کار بردن آن در فضای داخلی ساختمان تأثیر بسزایی را برجای نخواهد گذاشت.

از این رو برند‌های متفاوت فعال در حوزه‌ تولید دوربین مداربسته، با طراحی دوربین‌های مداربسته جدیدی تحت عنوان دوربین‌های دام سعی نمودند تا حفاظت و امنیت حداکثری از فضای داخلی یک ساختمان را نیز برای متقاضیان این امر ایجاد نمایند. دوربین‌های دام از لحاظ عملکرد مشابه نوع بولت بوده و تفاوت چندانی بین آن‌ها دیده نمی‌شود.

اما عاملی که سبب تمایز این دوربین‌ها از یکدیگر می‌شود، نوع طراحی به کار رفته در آن‌ها و البته محل نصبشان است. به گونه‌ای که دوربین‌ دام برخلاف نوع بولت حالت کروی و گردی را داشته و تنها روی سقف راهرو یا بخش‌های مختلف یک مرکز قابلیت نصب را خواهد داشت. همچنین مورد دیگری که در آشنایی با خصوصیات دوربین‌های دام و تفاوت آن‌ها با دوربین بولت اهمیت پیدا می‌کند، گسترده بودن زوایه دید این دوربین‌ها به نسبت بولت است.

ویژگی‌های دوربین‌های مداربسته دام

برخلاف تصور عموم دوربین مداربسته دام نیز همانند دوربین بولت از مقاومت مطلوبی در برابر نفوذ گرد و غبار برخوردار بوده و توانایی نصب در محیط بیرون را نیز خواهند داشت؛ اما معمولاً برای محیط داخلی کاربردی‌تر هستند. این دوربین‌ها به نسبت دوربین‌های بولت از قابلیت نصب راحت‌تری بهره‌مند بوده و قابلیت دستکاری را نخواهند داشت.

از همین رو گزینه‌ مناسبی برای نصب در فروشگاه‌ها یا راهروی مراکز مختلف هستند. با وجود مطلوب بودن این دوربین‌ها به علت تنوع بالایی که در مراکز فروش دارند، لازم است در هنگام تهیه آن‌ها نیز همانند دوربین‌های بولت به مواردی از قبیل زاویه دید، دید در شب و لنز‌های به کار رفته در طراحی و کیفیت تصاویر آن توجه ویژه‌ای شود.

در صورت تمایل به مشاهده‌ انواع و اقسام دوربین‌های بولت و دام و بررسی و مقایسه این محصولات با یکدیگر و نیز اطلاع از قیمت هریک از محصولات می‌توانید به وبسایت ورادید مرکز فروش دوربین مداربسته مراجعه فرمایید. این مجموعه به همراه تیم تخصصی خود در زمینه‌ نظارت و امنیت ساختمان‌های تجاری، مسکونی، اداری و… در تلاش است تا با ارئه روش‌های ساده و کم هزینه اعتماد مشتریان خود را جلب نماید. برای ارتباط با مجموعه ورادید می‌توانید از آدرس اینترنتی varadidco.com استفاده نمایید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا