فضاپیمای ترابری چین به ایستگاه فضایی این کشور رسید

به گزارش سیناپرس، بر اساس اطلاعیه رسمی واحد ماموریت های سرنشین دار آژانس فضایی چین، راکت Long March-7 Y5، که حامل فضاپیمای Tianzhou-4 بود در ساعت ۱ و ۵۶ دقیقه نیمه شب به وقت پکن از سایت پرتاب فضاپیمای Wenchang در استان جنوبی هاینان به مدار زمین اعزام شد.

این ماموریت کاملا موفقیت آمیز بوده و بر اساس گزارش های منتشر شده، پس از حدود ۱۰  دقیقه، تیانژو-۴ از موشک جدا و وارد مدار تعیین شده خود شد. در ساعت ۲ و ۳۲ دقیقه نیمه شب به وقت پکن ، پنل های خورشیدی این فضاپیمای باری باز شده و شروع به کار کردند.

لازم به ذکر است که دقیقا مانند پروازهای ترابری قبلی، Tianzhou-4 سه دسته از تجهیزات را حمل می کرد که شامل وسایل زندگی مورد نیاز برای اقامت شش ماهه سه فضانورد حاضر در ماموریت Shenzhou-14، قطعات یدکی برای تعمیر و نگهداری ایستگاه فضایی، و تجهیزات تحقیقات فضایی هستند.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی چین در این رابطه تاکید کرد: فضاپیمای Tianzhou-4 با ترکیبی از ماژول هسته ایستگاه فضایی Tianhe و کشتی باری Tianzhou-3 در ایستگاه فضایی این کشور پهلو می گیرد.

گفتنی است عملیات شب گذشته،  بیست و دومین ماموریت برنامه های فضایی سرنشین دار چین و چهارصد و بیستمین ماموریت از سری ماموریت های انجام شده توسط موشک های لانگ مارچ است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: english.news
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا