توسعه کشاورزی در گرو استفاده بهینه از آب

به گزارش سیناپرس اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست شورای مدیریت آب استان اظهار کرد: اصلاح شیوه کشاورزی استان اردبیل و مدیریت مناسب آب مصرفی در این بخش، منجر به پیشرفت استان در بخش کشاورزی می‌شود چراکه در حال حاضر ۸۰ درصد آب مصرفی به حوزه کشاورزی اختصاص می‌یابد و با وجود مصرف این حجم بسیار زیاد آب، ثمرات و دستاورد مورد انتظاری در حوزه کشاورزی کسب نمی‌کنیم.

وی افزود: تدوین برنامه تحول کشاورزی استان اردبیل در دست بررسی است که در کنار این موضوع، به‌دنبال استفاده از مشاوران متخصص و خبره در حوزه کشاورزی هستیم و با توجه به ظرفیت کشاورزی استان، تحول بخش کشاورزی منجر به پیشرفت استان اردبیل خواهد شد.
استاندار اردبیل بیان کرد: استان اردبیل در حوزه آب مشکلاتی دارد که منشا برخی از این مشکلات، اقدامات بدون برنامه‌ است که در طول چند ماه اخیر این رویه متوقف شده و برنامه‌ریزی تخصصی و مناسبی صورت گرفته که موضوع مدیریت آب استان اردبیل بر اساس برنامه دقیق پیگیری می‌شود.
عاملی تصریح کرد: در حال حاضر موضوع کمبود آب، مسئله‌ای جهانی و بحران آینده بوده و در کشور و استان اردبیل هم وجود دارد که این مسئله در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات استانی، مورد توجه ویژه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا