سخت ترین کار جهان شاغل بودن در کنار مادری و خانه داری است

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در یک نظرسنجی از مادران خواستند که یک آگهی شغلی برای وظایف مادر بودن تهیه کنند، در نهایت و پس از بررسی تمامی موارد مطرح شده و صحت سنجی توسط محققان، این آگهی به دست آمد: استخدام فوری! کار از خانه! این موقعیت شغلی مستلزم داشتن توانایی قوی برای انجام همزمان چند کار است.

افراد واجد شرایط، باید قادر به برنامه ریزی و تهیه وعده های غذایی مناسب و مدیریت تعداد زیادی لباس و ملحفه برای شستشو و نظافت بخش های مختلفی یک ساختمان چند اتاق خوابه باشند.

این افراد همچنین باید جلسات آموزشی، پرستاری، مشاوره و درمان را بر اساس نیاز به سایر اعضا ارائه دهد. علاوه بر این، متقاضیان باید برای فعالیت های مختلف برنامه ریزی رویداد، از جمله جشن تولد، در دسترس بوده و این مسوولیت، مستلزم به‌ روز ماندن در مورد تمام شیوه‌ های توصیه ‌شده رشد کودک، نکات روانشناسی و مدیریت عصبانیت ‌های خلقی و ناهنجاری ‌های نوجوانان و حتی مردان بالغ است. 

به گزارش سیناپرس، داشتن خواب و غذای کافی برای کارمندان تضمین نشده و متقاضی باید گواهینامه رانندگی معتبر داشته باشد یا حمل و نقل قابل اعتماد را برای سایر اعضا سازماندهی کند. انتظار داشته باشید که به طور متوسط ۹۷ ساعت در هفته یا بالای ۱۳ ساعت در روز فعالیت کرده و هیچ روز تعطیل در آخر هفته یا تعطیلات رسمی نداشته باشید.

به گفته محققان، مادر شدن مستلزم فهرستی از مسئولیت ‌هاست که می‌تواند ادامه داشته باشد. به گزارش سیناپرس، بر اساس یک نظرسنجی از ۲ هزار مادری که بچه‌ های مدرسه ‌ای (۵ تا ۱۸ ساله) را بزرگ می‌ کنند، مادران نزدیک به ۱۰۰ ساعت در هفته را به وظایف والدینی اختصاص می ‌دهند. این کار می تواند به معنای فدا کردن خواب و  زمان شخصی باشد. 
بیش از نیمی از افراد مورد بررسی (۵۳ درصد) گزارش کردند که خواب خود را برای انجام موارد مرتبط به فرزندان خود قربانی می کنند، در حالی که ۴۷ درصد به طور منظم از زمان تفریح، ملاقات با دوستان، سرگرمی ها و …  چشم پوشی می کنند.

علی‌رغم نیازهای تغذیه ‌ای این شغل، این نظرسنجی نشان داد که مادران اغلب نیازهای فرزندانشان را بیشتر از نیازهای خودشان برآورده می‌ کنند. حدود ۳ نفر از هر ۵ پاسخ دهنده  (۶۲ درصد) می گویند که اغلب در حال انجام سایر کارهایشان غذا می خورند، ۵۳ درصد نیز اعتراف می کنند که به دلیل مشکلات ناشی از وظایفشان برای خوردن غذا مشکل دارند.

به گزارش سیناپرس، این مطالعات نشان می دهد در حالی که مادران تمایل دارند نیازهای خود را نادیده بگیرند، تلاش مضاعفی دارند که سایر اعضای خانواده غذاهای سالم مصرف کنند. خود مادران فقط در ۳۹ درصد مواقع وعده های غذایی متعادل می خورند، در حالی که این میزان برای فرزندانشان ۵۲ درصد است.

همچنین مادران فقط در ۴۴ درصد مواقع موفق به خوردن سه وعده غذایی در روز می شوند. این رقم برای بچه ها، ۶۸ درصد است. بررسی ها همچنین نشان می دهد که مادران در ۳۴ درصد مواقع به میزان توصیه شده روزانه میوه و سبزیجات مصرف می ‌کنند، در حالی که تلاش زیادی می کنند تا فرزندانشان در ۴۲ درصد مواقع به این هدف برسند.

بررسی های محققان همچنین نشان می دهد که مادران در طول شبانه روز ۴۶ دقیقه برای تهیه غذا برای فرزندانشان، ۴۴ دقیقه برای شستن و مرتب کردن لباس ها و ۲۹ دقیقه برای سرگرم کردن کودکان وقت می گذارند.به گزارش سیناپرس، البته شما باید زمان صرف شده برای نظافت منزل، انجام وظیفه به عنوان راننده، معلم خصوصی و درمانگر را به این موارد اضافه کنید.

به گزارش سیناپرس، بررسی استانداردهای بین المللی نشان می دهد انجام چنین وظایفی مستلزم دریافت حقوق سالانه بالای ۱۰۰ هزار دلار است و این موضوع در حالی است که بسیاری از مادران دارای یک شغل خارج از خانه هم هستند.

نکته جالب توجه دیگر در این مطالعات، این است که با وجود فداکاری‌ هایی که مادران انجام می ‌دهند، بیش از دو سوم آن ها (۶۹ درصد) می ‌گویند که می ‌خواهند زمان بیشتری را صرف مراقبت از فرزندانشان کنند.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: studyfinds

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا