تشخیص سرطان پروستات به کمک باکتری‌ های موجود در ادرار

به گزارش سیناپرس اردبیل؛ محققان ارتباط بین باکتری های موجود در ادرار و سرطان پروستات را بررسی کردند. آنها دریافتند که پنج باکتری باعث پیشرفت سریع‌تر سرطان پروستات می‌شود.

تحقیقات بیشتر در جمعیت‌های متنوع تری مورد نیاز است تا این یافته ها به صورت بالینی مورد استفاده قرار گیرد. پس از سرطان پوست، سرطان پروستات شایع ترین سرطان بین مردان در ایالات متحده است.  حدود 1 مرد از هر 8 مرد در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می شوند.

سرطان پروستات با 6004 مورد جدید در جایگاه دوم شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران بعد از سرطان معده قرار دارد. تعداد موارد مرگ‌ومیر این سرطان 3071 است که بعد از سرطان‌های معده و ریه در جایگاه سوم قرار دارد. نسبت نرخ مرگ‌ومیر به نرخ بروز این سرطان در ایران 0.51 است.

منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که مواد ترشح شده توسط غده پروستات در ادرار ظاهر می شود. مطالعه بیشتر در مورد ادرار می تواند به پزشکان در پیش بینی خطر سرطان پروستات و پیشرفت بیماری کمک کند.

دکتر راشل هرست، محقق ارشد دانشگاه آنگلیا شرقی و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «ما گروهی از پنج جنس باکتریایی مرتبط با سرطان پروستات را شناسایی کرده‌ایم». برای این مطالعه، محققان از نمونه‌های ادرار جمع‌آوری‌شده از ۳۱۸ نفر در بریتانیا استفاده کردند که از نظر سرطان پروستات یا وجود خون در ادرارشان بررسی می‌شد. آنها سپس نتایج سلامتی بیماران را تا 6 سال پس از نمونه برداری بررسی کردند.

محققان نمونه های ادرار را برای باکتری های مختلف با استفاده از روش های مختلف از جمله میکروسکوپ رسوبی، توالی یابی DNA و توالی یابی RNA تجزیه و تحلیل کردند. پس از تجزیه و تحلیل نتایج، محققان به ارتباط بین برخی باکتری ها در رسوبات ادرار و خطر ابتلا به سرطان پروستات پی بردند.
راه‌های درمانی مختلفی برای مدیریت و درمان این سرطان وجود دارد. برای بعضی مردان، درمان فوری لازم نیست یا ممکن است مناسب نباشد. متخصص درمانی می‌تواند به بیمار اجازه دهد تا روش درمانی مبتنی بر مرحله و درجه پیشرفت سرطان خود را بداند.

منبع : Medical News