دلیل مرگ نخستین دریافت کننده پیوند قلب خوک مشخص شد

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید انجام شده در مورد مرگ نخستین انسانی که طی یک عمل جراحی موفق، قلب یک خوک را دریافت کرده بود، نشان می دهد مرگ وی به دلیل ابتلا به نوعی ویروس رخ داده است.

پزشکان در این رابطه گفتند که در اوایل سال جاری رد پایی از ویروس را در قلب خوکی که به یک مرد مریلند پیوند زده شده بود، پیدا کردند که این ویروس ممکن است دلیل مرگ او را دو ماه بعد از عمل، توضیح دهد.

تیم پیوند در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند که این جراحی تجربی را انجام داد، در بیستم آوریل اعلام کرد که قلب مورد نظر به عامل ویروسی موسوم به سیتومگالوویروس خوکی آلوده شده است. به گزارش سیناپرس،این ویروس معمولاً در خوک ‌ها یافت می ‌شود و علائمی شبیه سرماخوردگی در این جانور ایجاد می‌ کند.

دیوید بنت بیماری بود که قلب خوک اصلاح شده ژنتیکی را طی یک عمل جراحی در ژانویه دریافت کرد و حال عمومی وی در ابتدا طی روزهای بعد  از عمل خوب توصیف می شد اما دو ماه پس از پیوند، این مرد ۵۷  ساله به طور ناگهانی درگذشت.

بنت در زمان انجام عمل جراحی آزمایشی که در تلاش برای رفع کمبود اعضای پیوند زنده انجام شد، یک بیماری قلبی مرگبار داشت. واحد بررسی فناوری موسسه فناوری دانشگاه ماساچوست گزارش داد که اگر این ویروس وارد بدن بنت نمی شد ممکن بود وی بیشتر دوام بیاورد.

به گزارش سیناپرس، دکتر بارتلی گریفیث، جراح پیوند بنت که در ماه آوریل در نشست انجمن پیوند آمریکا این به روز رسانی را ارائه کرد، درباره موضوع فوق گفت: با توجه به این که دلیل مرگ بیمار ما یک عفونت ویروسی بود، احتمالاً می ‌توانیم در آینده از آن جلوگیری کنیم.

با این حال باید توجه داشت که هیچ نشانه ای وجود نداشت که بر اساس آن بتوان متوجه شد بنت عفونت فعال داشته باشد.  دکتر گریفیث در این رابطه تصریح کرد که بنت پس از پیوند چندین عارضه دیگر داشت.

به گزارش سیناپرس، وی در خاتمه توضیحاتش افزود: این رویداد باعث ترس ما از مطالعات و آزمایش های بعدی نمی شود، مگر اینکه به دلایلی این یک حادثه به عنوان یک شکست کامل تفسیر شود. با دانستن این موضوع، احتمالاً در آینده خواهیم توانست از تکرار آن اجتناب کنیم.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: upi

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا