نخستین خودروی الکتریکی سفارشی و کراس اوور با تکنولوژی پیشرفته رونمایی شد

به گزارش سیناپرس، بر اساس اعلام رسمی شرکت جنسیس، محصول جدید این شرکت با نام GV60 ، از قیمت پایه ۵۷ هزار دلار شروع شده و این خودروها شامل سیستم اطلاعات سرگرمی 12.3 اینچی، شارژ بی سیم تلفن و مجموعه ای از سیستم های ایمنی به صورت استاندارد هستند.

مدل‌ های پریمیوم این محصول توسط یک موتور الکتریکی ۲۲۵  اسب ‌بخاری که در پشت نصب شده است، حرکت می‌ کنند که این موتور توسط یک باتری ۷۳ کیلووات ساعتی با برد ادعایی ۵۱۶ کیلومتری تغذیه می‌شود.به گزارش سیناپرس، مدل های اسپرت این محصول به لطف اضافه شدن یک موتور الکتریکی ۹۹ اسب بخاری به محور جلو، دارایچهار چرخ متحرک هستند که در مجموع قدرت ۳۱۴  اسب بخار ایجاد می کند.

نسخه اسپرت پلاس پرطرفدار جنسیس توسط یک پیشرانه ۴۸۲ اسب بخاری با چهار چرخ محرک هدایت می شود. شرکت جنسیس در این رابطه می گوید که هر سه مدل به طور استاندارد به یک بسته باتری ۷۳ کیلووات ساعتی مجهز هستند که می تواند با شارژ سریع ۳۵۰ کیلوواتی، تنها تا ۱۸ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شود.

به گزارش سیناپرس، مدل اسپورت جنسیس ۲۰۲۲ با یک بار شارژ می‌تواند ۴۷۰ کیلومتر را طی کند در حالی که نسخه‌های اسپرت پلاس با یکبار شارژ، ۴۵۶ کیلومتر را ارائه می‌کنند. 
GV60 با چندین ویژگی اضافی، از جمله صندلی‌های راحتی، روکش چرم، سیستم صوتی ممتاز Bang & Olufsen و خودرویی جذاب برای همه مخاطبان محسوب می شود. سایر امکانات این خودرو شامل آینه های جانبی دیجیتال و سانروف پانوراما است و این محصول در ۱۴ رنگ مختلف ارائه می شود.

گفتنی است شرکت جنسیس قبلاً اعلام کرده بود که از سال ۲۰۲۵ فقط خودروهای برقی را روانه بازار خواهد کرد و پنج سال پس از آن به فروش خودروهای دارای موتور احتراقی به طور کلی پایان خواهد داد.

به گزارش سیناپرس، دومینیک بوش، مدیر عامل شاخه جنسیس در اروپا، در این رابطه گفت: GV60 نقطه عطفی بزرگ در خودروهای الکتریکی ما است. این خودرو عملکرد ممتاز و فناوری بصری را با هم ترکیب می‌ کند تا برای نسل جدیدی از مشتریان خودروهای الکتریکی تجربه ‌ای متفاوت رقم بزند.

در خاتمه گفتنی است این اولین مدل از سه مدل الکتریکی است که امسال عرضه می‌شود و GV60 نشان‌دهنده تعهد این برند به الکتریکی‌سازی کامل تا سال ۲۰۲۵ محسوب می شود.

مترجم: ابراهیم خسرو پرست
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا