ابداع فرمولاسیون جدید موضعی درمان سالک از سوی محققان ایرانی

معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پیشرفته‌ترین تکنولوژی در طرح کارآزمایی بالینی تصادفی دو سوکور اثربخشی نانولیپوزوم‌های حاوی آمفوتریسین B موضعی همراه با مگلومین آنتی مونات در درمان ضایعه سالک با عامل L. tropica استفاده شده است.

دکتر علی خامسی پور در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: قصد داریم در سال جاری این طرح را که توسط سازمان جهانی بهداشت تایید و پشتبانی می شود در مناطق اندمیک ایران به شرط داشتن میزان کافی بیماران سالک، مورد ارزیابی قرار دهیم تا درمانی جایگزین برای سالک در جهان شود.

وی با بیان اینکه یکی از طرح‌های تحقیقاتی این مرکز طرحی مشترک با مرکز تحقیقاتی نانوتکنولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت متبوع و دانشگاه های علوم پزشکی مناطق اندمیک است، افزود: در این طرح یک فرمولاسیون جدید برای درمان بیماری سالک توسط دکتر محمود رضا جعفری، رییس مرکز نانوتکنولوژی مشهد ابداع شده است.

خامسی پور اظهار کرد: این فرمولاسیون نانولیپوزوم های آمفوتیریسین B است که در حال حاضر این طرح به فاز 3 انسانی رسیده و تمام مصوبات آن نیز از وزارت متبوع دریافت و بخشی از این طرح توسط DNDi سوئیس پشتیبانی مالی شده است.

وی با تاکید بر اینکه این فرمولاسیون موضعی، نیازی به تزریق های مکرر ندارد، گفت: مطالعات پایلوت این طرح نتایج درخشان و امیدبخشی داشته که ارجحیت این فرمولاسیون در استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی است.

معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام در پایان خاطرنشان کرد: درصدد هستیم که در سال جاری طرح موجود را در مناطق اندمیک ایران و به ویژه مناطقی که بیماران بیشتر و مشکلات بهداشتی سالک وجود دارد، مورد ارزیابی قرار دهیم. امیدواریم که نتایج این طرح بتواند باعث جایگزینی درمان سالک در جهان شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا