افزایش سهم شرکت‌ های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی

به گزارش سیناپرس اردبیل، محمدجواد عسگری در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در پارس‌آباد اظهار کرد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف جامعه، توجه به این بخش از ضرورت‌هاست.

وی تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس در تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری تلاشی جدی را برای هماهنگی بیشتر بین وزارت جهاد کشاورزی، نیرو، محیط زیست و معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز کرده تا با برگزاری نشست‌های هماهنگی بیشتر زمینه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در تحولات بخش کشاورزی رقم بخورد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در حال حاضر سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه این بخش چهار درصد است که پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه اول امسال با هدف‌گذاری انجام شده و تحقق برنامه‌های توسعه‌ای این رقم به 20 تا 30 درصد برسد.
وی افزود: فعالیت‌ها در بخش کشاورزی، ‌گسترده و با تنوع خاص است به طوری که 35 درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی و ارزش افزوده این بخش نیز در ایجاد تحول اقتصادی بی‌نظیر است.

عسگری به سفرهای اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به استان‌های مختلف برای شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر خاطرنشان کرد: در این سفرها و بازدیدها سعی می‌کنیم تا نقص قوانین و مقررات را در اصلاح امور مد نظر قرار داده و از ظرفیت قوه مقننه در ایجاد تحول این بخش استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد:‌ در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و همراهی خوب مجلس انقلابی سعی بر این است تا با تسهیل امور سرمایه‌گذاران مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفته و ظرفیت‌های خالی در این حوزه به معنای واقعی تحرک و تحول پیدا کند.

عسگری سفر اعضای کمیسیون به منطقه مغان و استعدادهای بی‌نظیر این منطقه را اعم از شرایط اقلیمی، خاک، آب مناسب همراه با تولید متنوع محصولات یادآور شد و بیان کرد: در این بازدیدها مشکلات و نارسایی‌های فعالان بخش کشاورزی مورد رصد و پایش قرار گرفت که امیدواریم در سفر آینده که در تابستان انجام خواهد شد، بخش عظیمی از این نارسایی‌ها رفع شود.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به همراه معاونان وزیر جهاد کشاورزی با سفر 2 روزه به منطقه مغان از نزدیک با ظرفیت‌های عظیم کشاورزی در این حوزه آشنا شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا