نیازی نیست همه افراد روزانه از آسپرین استفاده کنند

به گزارش سیناپرس اردبیل و به نقل از هلث نیوز؛ مصرف روزانه آسپرین برای افراد 60 سال و بالاتر توصیه  نمی‌شود. همچنین افراد بین 40 تا 59 سال بدون سابقه مشکلات قلبی نیازی به مصرف روزانه آسپرین برای کمک به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی ندارند. اکثر افراد 60 ساله و بالاتر عمدتاً به دلیل خطر خونریزی بیش از حد نباید از آسپرین به مقدار زیاد استفاده کنند. کارشناسان می گویند اکثر مردم می توانند با سیگار نکشیدن، رژیم غذایی سالم و ورزش منظم خطر بیماری قلبی خود را کاهش دهند. 

در سال 2010 یک ‌گروه ویژه خدمات پیشگیرانه (USPSTF) در ایالت متحده توصیه کرد: مردان بین 45 تا 79 سال و زنان بین 55 تا 79 سال دوز پایین آسپرین (81 میلی گرم) را برای کمک به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی می‌توانند مصرف کنند. اکنون گروه USPSTF دستورالعمل های جدیدی را در مورد مصرف روزانه آسپرین منتشر کرده است که به طور قابل توجهی سیاست آن را نسبت به 12 سال پیش تغییر می دهد. پیشگیری اولیه به اقداماتی برای جلوگیری از اولین رویداد قلبی عروقی، مانند حمله قلبی یا سکته اشاره دارد. مصرف روزانه آسپرین برای افراد 60 سال و بالاتر که رویداد قلبی عروقی نداشته اند توصیه نمی شود.

آسپرین با مهار فعالیت یا عملکرد پلاکت ها عمل می کند. دکتر جفری اس. برگر مدیر مرکز پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی دانشگاه نیویورک، به هلث لاین گفت: موضوع اصلی این است که چه کسی باید آسپرین مصرف کند تا از اولین حمله قلبی یا سکته مغزی جلوگیری کند. اگر به این فکر می کنید که چه کسی باید از استاتین استفاده کند، کلسترول را اندازه می گیرید. اگر به این فکر می کنید که چه کسانی باید از داروهای ضد فشار خون استفاده کنند، فشار خون را اندازه گیری می کنید. اما وقتی به داروهای مهارکننده پلاکت فکر می کنید، چیزی برای اندازه گیری وجود ندارد.

برگر افزود: "من فکر می کنم ما باید استراتژی خود را تغییر دهیم". ما باید پزشکی را شخصی سازی کنیم و افراد در معرض خطر بالای رویداد قلبی عروقی را بر اساس عملکرد پلاکت و ژنتیک پلاکت آنها شناسایی کنیم.  اینها افرادی هستند که من در نظر دارم از دارویی مانند آسپرین یا هر داروی ضد پلاکت دیگری استفاده کنند.  

منبع :health news
مترجم : پریناز نصرتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا