شبکه های اجتماعی باید دارای محدودیت سنی باشد

به گزارش سیناپرس، نتایج یک نظر سنجی جدید در ایالات متحده نشان می دهد از هر ۱۰ والدین ، ۶ نفر معتقدند که کودکان زیر ۱۳ سال نباید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند.

این مطالعه از ۲ هزار والدین کودکان بین ۵ تا ۱۸ سال در مورد دیدگاه های آنها در مورد رسانه های اجتماعی، به خصوص در مورد فرزندان خود سؤال کرد. این نظرسنجی نشان داد که ۶۱ درصد فکر می کنند  استفاده از شبکه های اجتماعی برای نوجوانان مناسب نیست.

در حالی که تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان به فرزندان خود اجازه دسترسی به رسانه های اجتماعی را داده اند (۴۷%)، ۳۱ درصد دیگر به آنها اجازه ایجاد حساب کاربری در هر پلتفرمی را نمی دهند.

از بین کسانی که فرزندانشان قبلاً آنلاین هستند، ۶۹ درصد از والدین فکر می کنند که فرزندانشان به اندازه کافی بالغ هستند تا بتوانند آنجا باشند. ۶۰ درصد دیگر می گویند که برای آنها مهم است که فرزندانشان ارتباط اجتماعی داشته باشند. با این حال، اکثر آنها یعنی ۸۸ درصد شرکت کنندگان می گویند که در مورد استفاده فرزندشان از رسانه های اجتماعی  مقررات سخت گیرانه ای دارند.

به گزارش سیناپرس،بسیاری از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که به فرزندانشان اجازه می دهند که بین دو تا سه ساعت در هفته از رسانه های اجتماعی استفاده کنند، اگرچه برخی والدین در این رابطه سهل گیرتر هستند.

دکتر دوورا هایتنر، نویسنده کتاب کمک به پیشرفت کودکان در دنیای دیجیتال، در این رابطه معتقد است ایمن نگه داشتن کودکان در رسانه های اجتماعی باید بیش از تلاش برای کنترل قرار گرفتن آنها در معرض محتوای نامناسب باشد.

وی در این رابطه می گوید: بسیار مهم است تا بدانیم وقتی بچه‌ هایمان در کنار ما نیستند بهترین تصمیم‌ های ممکن را می‌ گیرند. اگر ما فقط آنها را زیر نظر داشته باشیم، چیزهایی را از دست خواهیم داد و روابط ما با فرزندانمان محدود به این می‌شود که مچ آنها را در حال انجام کار اشتباه بگیریم، نه اینکه به آنها آموزش دهیم چگونه کار درست را انجام دهند.

این نظرسنجی پس از آن انجام شد که اینستاگرام بخش جدید کنترل‌ والدین را راه‌ اندازی کرد که به والدین اجازه می ‌دهد محدودیت ‌هایی برای زمان نمایش نوجوانان خود تعیین کنند و بر افرادی که آنها دنبال می‌کنند و اینکه چه کسانی آنها را دنبال می‌کنند نظارت کنند.

به گزارش سیناپرس، قبل از این سیاست جدید اینستاگرام، ۹ نفر از هر ۱۰ پاسخ‌ دهنده (۸۹ درصد). اذعان داشتند که همیشه فعالیت ‌های رسانه‌ های اجتماعی فرزندشان را برای امنیت و محافظت از آن ها زیر نظر دارند .
موضوع فوق ممکن است به این دلیل باشد که بیشتر آنها نگران هستند که فرزندانشان از طریق پلتفرم های اجتماعی با آزار و اذیت سایبری و سایر خطرات مواجه شوند.
۸۷ درصد از والدین نیز می گویند که به فرزندان خود گفته اند اطلاعات شخصی خود را به صورت آنلاین به اشتراک نگذاشته و پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را خصوصی نگه دارند.به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، ۶۳ درصد افراد،  فرزندان خود را تشویق می ‌کنند که مراقب باشند چه کسانی را به عنوان  دوست  می ‌پذیرند یا به صورت آنلاین دنبال می‌کنند.

دکتر هایتنر در این رابطه می گوید:‌ شما می خواهید از فرزندتان حمایت کنید و این کار می تواند شامل نظارت باشد. من فکر می‌کنم بسیاری از والدین علاقه‌ مند به نظارت پنهانی هستند، اما فکر می‌کنم شما می‌خواهید آشکارا نظارت کنید و از آنها بخواهید کارهایی را که انجام می ‌دهند به شما نشان دهند، به‌ ویژه در مورد اینکه با چه کسانی ممکن است به صورت آنلاین در تماس باشند، با شما صحبت کنند.

به گزارش سیناپرس،  دکتر هایتنر همچنین خاطرنشان می کند که ایجاد اعتماد بین والدین و فرزندان می تواند مسیری دشوار و طولانی داشته باشد. رفتار شما باید به نوعی باشد که اگر فرزندان شما چیزی را دیدند که باعث ناراحتی آن ها می شود یا اگر در موقعیتی هستند که نگران هستند به آن ها آسیب رسیده یا دچار مشکلات روانی شوند، باید به شما مراجعه کنند. 

مترجم: حمید تعالی
منبع: studyfinds

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا