وزارت علوم چگونه به شرکت های دانش بنیان کمک می کند؟

محدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سینا درباره حمایت وزارت علوم از شرکت های دانش بنیان در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی گفت: برای حمایت از شرکت های دانش بنیان دو نوع کار باید انجام شود، یک بخش به وزارت علوم مرتبط می شود اکه هسته های فناور به صاحبان ایده در مراحل رشد کمک کنند.

وی با اشاره به مراحل رشد شرکتها برای دانش بنیان شدن عنوان کرد: ما به صاحبان ایده کمک می کنیم تا به مرور به شرکت دانش بنیان تبدیل شوند، یه این صورت که ارتباط ما با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مانند آموزش و پرورش و آموزش عالی است، تا یک مرحله آموزش و پرورش فعالیت می کند و پس از آن وظیفه آموزش عالی است؛ در بحث شرکت های دانش بنیان نیز به همین روال است.

وزیر علوم با بیان اینکه رشد شرکت های فناوری 9 سطح دارد، اظهار داشت: وزارت علوم از ابتدا به شرکت های دانش بنیان کمک می کند تا به سطوح بالاتر برسند، یعنی از سطح ثبت ایده به صاحب ایده کمک می کنیم تا در هسته های فناور جذب شده و به شرکت دانش بنیان تبدیل شوند.

زلفی گل ادامه داد: وزارت علوم برنامه ریزی کرده تا ایده خام به سطح 6 برسد و به شرکت دانش بنیان تبدیل شود، از آنجا به بعد یعنی بحث مجوز و حمایت برای تجاری سازی در احتیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
وزیر علوم تاکید کرد: ما در وزارت علوم نهایت تلاشمان را برای زایش و رویش شرکت های دانش بنیان و جذب افراد صاحب ایده و تاسیس مراکز نوآوری انجام می دهیم.

وی افزود: مراکز نوآوری مراکزی هستند که شتاب دهنده ها در آنجا مستقر می شوند و افراد صاحب ایده را آموزش داده و به آنها برای تبدیل ایده شان به محصول کمک می کنند.

گفتگو:تانیا حسن پور

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا