برگزاری نخستین تور ملی فناوری در پارک فناوری شریف

 برای نخستین بار، برنامه ملی "تور فناوری" در ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف با حضور دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی و دکتر خدادادی بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی و کهنمویی رییس دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

دکتر خیرالدین در حاشیه این برنامه درباره برنامه ملی "تور فناوری"، گفت: این برنامه که طرح آن با همکاری "انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران" تهیه شده، با هدف آشنایی و شناخت فعالیت‌ها، دستاوردها و توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک‌های علم و فناوری صورت می‌پذیرد؛ به این صورت که از رؤسا، معاونان، مدیران و کارشناسان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، ادارات و دستگاه‌های دولتی سراسر کشور دعوت خواهد شد که در قالب این برنامه، از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری بازدید خواهد شد.

وی افزود: نکته مهم در این زمینه، ضمن آشنایی آحاد جامعه با محصولات و خدمات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، ارائه و پیگیری درخواست‌های این شرکت‌ها از مسئولین دولتی است. برای نمونه در نخستین برنامه که برای سازمان بازرسی کل کشور در نظر گرفته شده بود، دکتر اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی و دکتر خدایاری مدیرکل بازرسی امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، مشکلات و موانع این شرکت‌ها قرار گرفتند.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست، معاون سازمان بازرسی کل کشور طی سخنانی، از عزم جدی این سازمان برای حمایت از فناوری و نوآوری و حل و فصل موانع شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خبر دادند.

مهندس دهبیدی‌پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف نیز ضمن تاکید بر اهمیت تورهای فناوری در شناخت توانمندی‌ها و سایر مسائل مرتبط با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، عدم ورود استارت‌آپ‌ها به بازار بورس، نقص زنجیره رشد شرکت‌های فناور و دانش بنیان و کمبود فضای فیزیکی برای حمایت از این شرکت‌ها را از مهمترین چالش‌های پیش‌رو دانست.

در ادامه این برنامه، مدیران تعدادی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا