جلسات ویدیویی نسبت به جلسات حضوری، به ایده های خلاق کمتری می انجامند!

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید و جالب نشان می‌دهند که برقراری جلسات از طریق تماس‌های ویدیویی، تولید ایده‌های خلاقانه را در مقایسه با جلسات حضوری کاهش می‌دهند. به عبارت دیگر این یافته‌ها نشان می‌دهند که تعاملات مجازی ممکن است هزینه های شناختی در خصوص ایجاد ایده‌های مشترک داشته باشند.

در طول همه‌گیری کووید 19، میلیون‌ها کارمند مجبور بوده اند به طور نامحدود از خانه کار کنند و با استفاده از فناوری‌های کنفرانس ویدئویی به صورت مجازی با یکدیگر همکاری نمایند. 

مطالعات تخمین می‌زنند که 20 درصد از روزهای کاری ایالات متحده هنوز هم پس از پایان همه‌گیری در خانه انجام می‌شود و شرکت‌های پیشرو در بخش‌های مختلف از جمله گوگل، مایکروسافت، جی‌پی مورگان و آمازون، انعطاف‌پذیری سیاست‌های کار از خانه خود را افزایش می‌دهند.به گزارش سیناپرس، با این حال، تأثیرات این تغییر نسبت به تعاملات حضوری و این که موارد فوق چگونه می‌توانند بر نوآوری کارکنان تأثیر بگذارند، مبهم باقی مانده بود.

اکنون در یک پژوهش جالب، محققان دانشگاه کلمبیا برای بررسی این که چگونه استفاده از تماس‌های ویدیویی ممکن است بر تولید ایده‌های مشترک خلاقانه تأثیر بگذارد، 1490 نفر را در پنج سایت کشوری یک شرکت مربوط به زیرساخت‌های مخابراتی (در اروپا، خاورمیانه و جنوب آسیا) مورد بررسی قرار داده اند.

به گزارش سیناپرس، شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی، چهره به چهره یا از طریق تماس ویدیویی جفت شدند و از آن ها خواسته شد که ایده‌های مختلفی برای یک محصول ایجاد کرده و یکی از این ایده ها را برای ارائه به عنوان نوآوری محصول آینده شرکت انتخاب نمایند.

محققان دریافتند که جفت‌های حضوری و رو در رو در مقایسه با جفت‌های مجازی، ایده‌های بیشتر و  خلاقانه‌تری تولید کردند. با این حال، هنگام انتخاب ایده ای که باید دنبال و پیگیری می شد، تماس های ویدیویی هم کارایی خوبی داشتند.

مجریان این تحقیق می گویند: تماس‌های ویدیویی، ارتباطات را روی یک صفحه متمرکز کرده و از این طریق با محدودکردن  تمرکز شناختی، تولید ایده‌های خلاقانه را کاهش دهند. 

آن ها می افزایند: طبق یافته‌های ما، برای انجام کارها و تصمیم گیری های خلاقانه، جلسات حضوری، سوددهی بیشتری دارند، در حالی که سایر انواع همکاری ها ممکن است در این خصوص، کمتر تاثیرگذار باشند.

به گزارش سیناپرس، این یافته های جالب پژوهشی را نشریه معتبر و جهانی Nature منتشر کرده است.

مترجم: محمدرضا دلفیه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا