گردشگران فضایی اسپیس ایکس به زمین بازگشتند

به گزارش سیناپرس، فضاپیمای خصوصی اسپیس ایکس که نخستین ماموریت کاملا خصوصی به مقصد ایستگاه بین المللی محسوب شده و حامل گروهی از گردشگران فضایی بود، سرانجام شب گذشته به وقت ایران و ساعت ۱۳ و ۶ دقیقه به وقت فلوریدا با موفقیت به زمین بازگشت.

این فضانوردان در تاریخ ۸ آوریل برابر با ۱۹ فروردین با استفاده از یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس از شکوس 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به مدار زمین اعزام شده و تا دیروز در ایستگاه فضایی باقی ماندند.

بر اساس برنامه ریزی اولیه قرار بود این گردشگران و تیم فنی اسپیس ایکس تنها یک هفته در فضا بمانند اما با رخ دادن تاخیرهای متعدد به دلایل فنی و مشکلات آب و هوایی، سرانجام پس از ۱۷ روز این افراد به زمین بازگشتند.

خدمه Ax-1 پس از تکمیل آزمایش ‌های متعددی در آزمایشگاه فضایی که شامل فناوری خودآرایی برای زیستگاه‌ های فضایی آینده، تحقیقات پزشکی میکروگرانشی و سیستم ‌های تصفیه هوا می ‌شد، در ارائه‌ های آموزشی و اطلاع‌ رسانی شرکت کردند. به گزارش سیناپرس، اکنون فضانوردان خصوصی که به زمین بازگشته‌ اند، داده‌ های بیو پزشکی و فیزیولوژیکی را در اختیار مؤسسه تحقیقات برای سلامت فضا قرار می ‌دهند تا درباره تأثیرات پرواز فضایی بر بدن انسان مطالعات بیشتری انجام شود.

به گزارش سیناپرس،لوپز-الگریا فرمانده این عملیات درباره موضوع فوق، گفت: این مساله بسیار قابل توجه است که فکر کنیم آنچه زمانی رویا محسوب می شد، اکنون به واقعیت تبدیل شده است زیرا ما با تکیه بر ماموریت Ax-1 رسماً دوره جدیدی را در حضور انسان در فضا آغاز کرده ایم.

موفقیت ماموریت Ax-1 بدون پشتیبانی تیم متخصصان در Axiom Space امکان پذیر نبود. ناسا، اسپیس ایکس، تیم های آموزشی، دوستان و خانواده ما و بسیاری از دیگر افراد با اشتیاق، سخت کوشی و انعطاف پذیری به ما کمک کردند تا موفق شده و در این مسیر ناشناخته حرکت کنیم.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: در این لحظه تاریخی ز طرف خودم و خدمه Ax-1، از همه شما تشکر می کنیم. رفتن به فضا یک ماجراجویی شگفت انگیز است، اما بیش از هر چیز دیگری، چشم اندازی را به معنای واقعی کلمه ارائه می دهد. شما دنیا را متفاوت می بینید و به خانه باز می گردید. 

مترجم: رضوان خندان
منبع: newatlas

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا