سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‏های‌ بنیادی و پزشکی‌ بازساختی برگزار می‌شود

سومین سمپوزیوم بین‌المللی "سلول‏های‌ بنیادی و پزشکی‌ بازساختی: با تمرکز بر وزیکول‏های خارج سلولی" در چارچوب کنسرسیوم MashhadStemCells توسط سازمان جهاد‏دانشگاهی خراسان رضوی و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشگاه رویان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، و مرکز پزشکی دانشگاه مالزی (UKM) و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‏های سلول‏های بنیادی به صورت هیبرید (مجازی و حضوری) ۱۱ و ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۱ در شهر مشهد مقدس برگزار می شود.

دکتر مریم مقدم متین استاد دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر این کنگره، با اعلام این خبر افزود: این رویداد علمی شامل سخنرانی استادان و متخصصان علوم پایه و بالینی از داخل و خارج از کشور در زمینه تحقیقات سلول‏های بنیادی، کارآزمایی بالینی درمان‌های مبتنی بر سلول، ژن درمانی و فرآورده‏های عاری از سلول (اگزوزوم) خواهد بود.

مدیر گروه پژوهشی سلول‏های بنیادی و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی خراسان رضوی ویژگی ممتاز این نوبت برگزاری کنگره را حضور متخصصین صاحب نام در زمینه تحقیقات اگزوزوم با رویکرد بالینی دانست.

لازم به ذکراست، سلسله رویدادهای MashhadStemCells از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و تاکنون ۴ کنگره ملی و بین المللی، ۷ کنفرانس علمی و چندین کارگاه آموزشی و همچنین یک دوره مدرسه تابستانی (با عنوان طراحی کارآزمایی بالینی با محوریت سلول درمانی) در این خصوص برگزار شده است.

ثبت نام سمپوزیوم از ۱۱ اردیبهشت‏ ماه ۱۴۰۱ آغاز می شود. علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت mashhadstemcells.com  مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا