سایت باغ آلبالو در منطقه گردشگری شورابیل احداث می‌ شود

به گزارش سیناپرس اردبیل، مجتبی لاله گفت: کاشت ۵۰۰ اصله نهال آلبالو در ضلع جنوبی دریاچه شورابیل با هدف زیباسازی و افزایش فضای سبز منطقه شروع شده و انتظار می‌رود با اتمام عملیات کاشت، این بخش از شورابیل به یک منطقه زیبا و گردشگرپذیر تبدیل شود.

مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل اظهار کرد: این طرح علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز، از ساخت وساز بی رویه در منطقه گردشگری شورابیل جلوگیری می‌کند.

وی، هزینه اجرای این طرح را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای زیباسازی و افزایش فضای سبز منطقه نمونه گردشگری شورابیل اقدامات زیادی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هر گونه ساخت و ساز در حوالی این دریاچه غیرقانونی بوده و در سال‌های اخیر هم جلوی آن گرفته شده است، افزود: شورابیل دارای طرح جامع شهری است و هرگونه اقدامات گردشگری، سرمایه‌گذاری و توسعه عمران براساس این طرح صورت می‌گیرد.

به گفته مدیر منطقه نمونه گردشگری شورابیل، زیرساخت‌های لازم برای رونق گردشگری، سرمایه‌گذاری و توسعه فضای سبز در منطقه گردشگری شورابیل فراهم شده است.

دریاچه شورابیل از جاذبه‌های طبیعی شهر ۵۰۰ هزار نفری اردبیل است و بر اساس نتایج مطالعات زمین شناختی قدمت این دریاچه قدیمی‌تر از دریاچه ارومیه است.

شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران است، این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی‌زد، ولی اوایل دهه ۷۰ با افزودن آب شیرین، از شوری آن کاسته شده و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می‌بندد.

اسفند ماه پارسال، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیلبا تاکید بر اینکه نباید در حریم برکه‌های طبیعی ساخت و ساز صورت بگیرد، شورابیل را چشم شهر اردبیل خواند و هرگونه ساخت و ساز در حریم این دریاچه و دریاچه قوری گل را ظلم بزرگ به شهر و اهالی شهر و نشان بلادت در حفظ امانت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هر اداره‌ای داخل رینگ شورابیل ساخت و ساز کند من با دست خودم آن را تخریب خواهم کرد، از مردم اردبیل هم خواست با عمل به اصل نورانی آتش به اختیار اجازه ندهند چشم شهر اردبیل را کور کنند. اگر داخل رینگ اداره‌ای اقدام به ساخت و ساز کرد، در لزوم تخریب آن تردیدی به خود راه ندهند.

دریاچه شورابیل دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله امکانات قایق‌رانی، پیست دو و میدانی، پیست دوچرخه سواری، باغ وحش، تعدادی هتل، یک شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا