هدف‌گذاری اقتصاد دانش‌بنیان بر مبنای ظرفیت‌ های منطقه‌‌ ای استان

به گزارش سیناپرس اردبیل؛ شایقی گفت: هدف از ایجاد و راه‌اندازی کارخانه نوآوری، گردآوری ایده‌های خلاقانه و تبدیل آنها به استارتاپ یا کسب و کار دانش‌بنیان است که در یکی از کارخانه‌های اردبیل فراهم شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان و توسعه فناوری‌های جدید، فرصت اشتغال و افزایش سرانه درآمدی مردم اردبیل را فراهم می‌آورد، افزود: به دنبال نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در استان برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها در تقویت بخش‌های توسعه ای انجام شده که در گام نخست کارخانه نوآوری و در گام‌های بعدی نیز شهرک فناوری و نوآوری استان با هدف حمایت از جوانان خلاق در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر مرکز استان قرار است در سایر شهرستان‌های استان نیز به تناسب ظرفیت آنها توسعه اقتصاد دانش بنیان هدف‌گذاری شود که در شمال استان این تحول در بخش کشاورزی و مرکز و سایر مناطق نیز در حوزه گردشگری و صنایع تبدیلی و تکمیلی مدنظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در تحقق برنامه‌ها و رویکردهای اقتصاد دانش بنیان سند آمایش استان می‌تواند مبنای اصلی باشد تا به تناسب ظرفیت‌های هر منطقه طرح های اقتصادی اجرایی و عملیاتی شود.

شایقی ادامه داد:  بهبود شاخص های اقتصادی استان به ویژه افزایش سرانه درآمدی مردم در گرو تمرکز بیشتر در عرصه تولید است که به راحتی می‌توان در سال های آینده با تقویت نظام تولید بر مدار دانش و فناوری های جدید در این زمینه به اهداف مورد نظر دست یافت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا