انتشار محتوای ضد تغییرات اقلیمی در توئیتر ممنوع شد

به گزارش سیناپرس، شرکت توئیتر به تازگی اعلام کرد که کاربران و  تبلیغ‌ کنندگان این پلتفرم را از اجرای تبلیغاتی که در تضاد با اجماع علمی در مورد تغییرات آب و هوا هستند، منع می ‌کند.

دو مقام توییتر در یک پست وبلاگی در رابطه با موضوع فوق گفتند که ممنوعیت و حذف چنین تبلیغاتی با سیاست این شرکت در مورد محتوای نامناسب همسو است زیرا توئیتر تبلیغات با استفاده از محتوای گمراه کننده را ممنوع می کند.

شان بویل، مدیر بخش سیاست های مرتبط با پایداری توییتر و کیسی جونود، مدیر پایداری جهانی این شرکت، در رابطه با سیاست جدید خود می ‌گویند: ما معتقدیم که نباید از طریق انکار تغییرات آب و هوایی در توییتر کسب درآمد شود و تبلیغات نادرست نباید اهمیت گفتگوهای مهم درباره بحران آب ‌و هوایی را تحت تاثیر قرار دهد.

این اعلامیه در روز جهانی زمین، با هدف ارتقاء آگاهی از محیط زیست اعلام شد. باید توجه داشت که تغییر اقلیم به تغییر دما و سایر تغییرات آب و هوایی در طول زمان اشاره دارد.به گزارش سیناپرس، طبق گزارش منابع رسمی، دمای کره زمین از سال ۱۹۰۱ تا ۲۰۲۰ حدود ۹۸/۱ درجه فارنهایت افزایش یافته است.

گفتنی است دانشمندان و پژوهشگرانی که آب و هوا و اقلیم جهان را مورد مطالعه قرار داده اند، در مورد تأثیر انسان بر تغییرات آب و هوایی اختلاف نظر دارند و به همین دلیل سیاست جدید توییتر با حمایت ها و انتقادات مختلفی مواجه شده است.

به گزارش سیناپرس،  گوگل و پینترست قبلاً ممنوعیت هایی را برای محتوای خاصی از جمله پست هایی که تغییرات آب و هوایی را به عنوان یک فریب یا کلاهبرداری معرفی می کردند، اعمال کرده بودند.

سیاست جدید توییتر در حالی اجرایی است که این شرکت تلاش می کند از خریداری شدن کل سهام این شرکت توسط ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا جلوگیری کند. به گزارش سیناپرس، ایلان ماسک در این رابطه گفته است که هدفش از خرید شرکت توئیتر و خصوصی کردن آن این است که پتانسیل های موجود در این پلتفرم را محقق کند تا  توئیتر بتواند پلتفرمی برای گسترش آزادی بیان در سراسر جهان باشد.

در این میان ماسک هنوز در مورد سیاست جدید این شرکت در زمینه تغییرات آب و هوایی اظهار نظر نکرده است.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: ntd
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا