این باکتری ها عامل سرطان پروستات هستند

به گزارش سیناپرس، این پیشرفت می ‌تواند راه را برای درمان ‌هایی هموار کند که می ‌توانند این باکتری را هدف قرار داده و پیشرفت این نوع تهاجمی سرطان را کند یا از آن جلوگیری کنند.

پروفسور کالین کوپر (Colin Cooper) سرپرست این پروژه، از دانشکده پزشکی نورویچ دانشگاه آنگلیا شرقی (UEA)، گفت: ما پیشتر از برخی ارتباط های قوی بین عفونت و سرطان اطلاع داریم. به عنوان مثال، وجود باکتری هلیکوباکتر پیلوری در دستگاه گوارش می تواند منجر به زخم معده شود و با سرطان معده مرتبط است و برخی از انواع ویروس های پاپیلوم انسانی می تواند باعث سرطان دهانه رحم شود.

پروفسور کوپر در این باره گفت: ما می‌ خواستیم بفهمیم که آیا باکتری‌ها می ‌توانند با روش رشد و گسترش سرطان پروستات مرتبط باشند یا خیر. این تیم به همراه محققان بسیاری برای تجزیه و تحلیل نمونه های ادرار یا بافت بیش از ۶۰۰  بیمار مبتلا به سرطان پروستات یا بدون سرطان پروستات کار کردند. به گزارش سیناپرس، در ادامه محققان روش هایی را برای یافتن باکتری های مرتبط با سرطان تهاجمی پروستات توسعه دادند.

دکتر جرمی کلارک (Jeremy Clark) یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعات از دانشکده پزشکی نورویچ می ‌گوید: سرطان پروستات مسئول بخش بزرگی از مرگ ‌و میرهای ناشی از سرطان مردان است و اطلاعات کمی در مورد اینکه چه چیزی باعث می ‌شود برخی سرطان ‌های پروستات تهاجمی ‌تر از سایرین شوند، وجود دارد.  ما اکنون شواهدی داریم که نشان می ‌دهد باکتری‌های خاصی در این امر دخیل بوده و بخشی از معما هستند.

دکتر راشل هرست (Rachel Hurst) یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعات گفت: ما چندین نوع باکتری مرتبط با سرطان تهاجمی پروستات را پیدا کردیم که برخی از آنها انواع جدیدی از باکتری ها هستند که قبلاً هرگز پیدا نشده بودند. زمانی که هر یک از این باکتری های بی هوازی خاص در نمونه های بیمار شناسایی شد، با وجود درجات بالاتر سرطان پروستات و پیشرفت سریع تر به سمت بیماری تهاجمی مرتبط بود.

 او در ادامه توضیحاتش افزود: ما همچنین مکانیسم های بیولوژیکی بالقوه ای را شناسایی کردیم که چگونه این باکتری ها ممکن است با سرطان مرتبط شوند. به گزارش سیناپرس، از جمله چیزهایی که ما هنوز نمی دانیم این است که مردم چگونه این باکتری ها را جذب می کنند،آیا آنها به تنهایی باعث سرطان می شوند و یا اینکه آیا یک پاسخ ایمنی ضعیف اجازه رشد باکتری را می دهد.اما ما امیدواریم که یافته‌ های ما و پژوهش های آینده بتواند به گزینه‌ های درمانی جدیدی منجر شود که می ‌تواند سرطان تهاجمی پروستات را درمان کرده یا از آن جلوگیری کند. 

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این مطالعات و یافته های حاصل از آن در مجله تخصصی European Urology Oncology منتشر شده است.

مترجم: کاظم فلاحی پناه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا