آزمایش سلاح های ضد ماهواره ای را متوقف کنید

به گزارش سیناپرس، بیل نلسون، رئیس آژانس فضایی ناسا، از تمام کشور های جهان خواست تا با ایالات متحده آمریکا در زمینه توقف و مقابله با  آزمایش تسلیحات ضد ماهواره ای همراه شوند.  

وی در بیانیه ای  که ساعاتی پیش در وب سایت ناسا منتشر شد اعلام کرد:  تردیدی وجود ندارد که پروازهای فضایی انسان و آینده محیط فضایی با آزمایش‌ های موشکی ASAT  که اصلی ترین وظیفه آن ها نابودی ماهواره ها است، در تضاد هستند.
نلسون در این رابطه گفت: داشتن محیط فضایی پایدار و صلح در فضا، برای امروز و آینده بشریت حیاتی است. من جهان را تشویق می کنم تا در انجام این تعهد مهم به ما بپیوندد.

گفتنی است  معاون رئیس ‌جمهور ایالات متحده نیز چندی پیش برای رسیدگی به این تهدید ها و کاهش خطر، خواستار برداشته شدن گام مهمی به جلو برای ایجاد یک امنیت ایمن شده بود.

به گزارش سیناپرس، روز دوشنبه، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که ایالات متحده متعهد شده است که تسلیحات ضد ماهواره ای را آزمایش نکند و از سایر کشورها نیز می خواهد به واشنگتن بپیوندند.به گزارش سیناپرس، به گفته هریس، ایالات متحده تلاش خواهد کرد تا این سیاست را به یک هنجار تبدیل کند که منجر به شکل گیری رفتار مسئولانه در فضا می شود.

گفتنی است روسیه و چین از اصلی ترین کشورهایی هستند که در حال توسعه و آزمایش سلاح های ضد ماهواره ای خود هستند و در این راستا چند ماه پیش دولت روسیه با آزمایش موفقیت آمیز یک موشک ضد ماهواره ای توانست یکی از ماهواره های از رده خارج خود در فضا را هدف قرار داده و نابود کند. این عملیات با اعتراض گسترده سایر کشورها و به ویژه ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا همراه شد زیرا زباله های فضایی متعدد ناشی از این آزمایش در مدار زمین پخش شده و ایستگاه فضایی بین المللی نیز در خطر قرار گرفته و تهدید شد.

مترجم: رضوان خندان
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا