اهمیت و تاثیر زبان انگلیسی بر کنکور در رشته‌های مختلف چقدر است؟

اکثر دانش‌آموزانی که در کنکور شرکت می‌کنند در تست زنی درس زبان انگلیسی ضعف دارند! شما می‌توانید با تمرکز گذاشتن بر این بخش از بقیه پیشی بگیرید! التبه آموزش زبان انگلیسی را شما باید از قبل شروع کرده باشید چون در یک سال مانده به کنکور باید تمرکز روی همه‌ی درس‌ها باشد و شاید تمرکز کردن روی یک درس کار درستی نباشد.

بسیاری از داوطلبان اهمیت زیادی به این درس نمی‌دهند، درحالی که می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در تراز و رتبه نهایی ایفا کند. عمده‌ی سوالات کنکور مربوط به لغات انگلیسی است که به راحتی می‌توان به این بخش از زبان مسلط شد. مهمترین موضوع که معمولا نادیده گرفته می شود این است که پاسخگویی به تست های زبان به غیر از دانش، نیاز به سرعت، دقت و تسلط نیز دارد.

 زبان نیر مانند دیگر دروس عمومی 25 تست در کنکور دارد که از تست شماره 76 شروع شده و تا تست شماره 100 ادامه دارد. هر تست زبان 4 درصد را به خود اختصاص می‌دهد و 47 ثانیه زمان پاسخگویی دارد که در کل در 20 دقیقه باید کل زبان پاسخ داده شود.

بخش‌های مختلف بخش زبان انگلیسی کنکور

گرامر انگلیسی

بخش گرامر زبان انگلیسی، بسیار کم و در عین حال مهم است. برای یادگیری گرامر علاوه بر تمرین و تکرار شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های بحث آزاد پایه گرامر خود را قوی تر کنید. همچنین با کتاب‌های گرامری اشکالات خود را رفع کنید. توجه داشته باشید که مهم ترین مباحث گرامری را انتخاب کنید و یاد بگیرید.

واژگان و لغات انگلیسی

برای یادگیری لغات انگلیسی کنکور کتاب‌های مختلفی از جمله کتاب 504 واژه انگلیسی به شدت می‌تواند به شما کمک کند. برای یادگیری لغات انگلیسی راهکارهای زیادی وجود دارد، مثلا برای یادگیری بهتر می‌توانید به جای حفظ کردن لغات آن‌ها را در مکان‌های مختلف و با جملات کوتاه یاد بگیرید منظور از مکان‌های مختلف مکان‌های مرتبط با واژه‌هاست تا فراموش نکنید.

یادگیری لایه‌ای به‌جای حفظ کردن با تکرار، در روش تکرار، شما لغات را آن‌قدر تکرار می‌کنید که در نهایت آن را حفظ کنید. اما در روش یادگیری لایه‌ای، شما تمرکزتان روی حفظ کردن لغت نیست؛ بلکه تمرکزتان روی درگیری بیشتر با مطالب است. در این روش هر بار که لغت جدیدی می‌بینند، سعی می‌کنید که مفهوم آن را یاد بگیرید و سپس از روی آن می‌گذرید.

به‌ احتمال‌ زیاد آن لغت را جای دیگری هم می‌بینید و به‌ این‌ ترتیب هر بار به‌ اندازه‌ی یک لایه، بهتر آن را یاد می‌گیرید؛ تا این‌که به‌طور ناخودآگاه این لغت در ذهنتان تثبیت می‌شود. خوبی این روش این است که یادگیری شما با مفاهیم و مطالب مختلفی گره می‌خورد.

کلوز تست

کلوز تست چیست؟ یک نمونه از سوالات پر تکرار اغلب آزمون های ملی و بین المللی سوالات کلوز تست (Cloze Test) هستند. در این سوالات شما باید جاهای خالی در یک متن   یک یا چند پاراگرافی را با گزینه ی مناسب پر کنید. سوالات کلوز تست شامل چند نوع می‌شوند:

متن‌های طولانی با جاهای خالی

نوع دوم، هر جای خالی با یک کلمه در داخل پرانتز همراه است

کلوز تست گرامر

در نوع دیگری از این سؤالات یک کلمه به عنوان راهنما در کنار جای خالی آورده شده که زبان آموز لازم است با استفاده از آن، کلمه مناسب با موقعیت جای خالی را ارایه دهد

درک متن(passage)

در کنکور سراسری بعد از سوالات بخش کلوز تست دو متن آورده می‌شود با موضوعات مختلف و برای هر یک از این متن‌ها 4 تست مطرح می‌شود که داوطلبان باید با توجه به موضوع درک مطلب‌ها به این سوالات پاسخ دهند. همانند کلوز تست‌ها توصیه می‌شود شبی یک متن را بخوانید و به سوالات آن پاسخ دهید.

اهمیت زبان انگلیسی در کنکور در رشته‌های مختلف

قطعا اهمیت تست‌های کنکور زبان انگلیسی برای رشته‌های مختلف متفاوت است، اگر قصد رفتن به رشته زبان انگلیسی را داشته باشید قطعا از امتیاز بیشتری نسبت به تست‌های دیگری برخوردار خواهد بود.

البته که این نکته را هم در نظر داشته باشید که اغلب دانش آموزان از تست های کنکور عبور می‌کنند و تست‌های زبان را مهم نمی‌دانند و شما می‌توانید با تست زدن کنکور یک امتیاز مثبت نسبت به بقیه داشته باشید. در بخش کامنت‌های این صفحه می‌توانید از تجربه‌های خود در کنکور بگویید تا دیگران از آن استفاده کنند.

منبع: www.ravaan.co

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا