حضور جهاددانشگاهی در پروژه‌ها و طرح‌ های علمی و فناورانه کشور، پشتوانه بسیار خوبی است

عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس در نشست با سرپرست و معاونان جهاددانشگاهی سمنان گفت: جهاددانشگاهی یکی از مهمترین مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور است و حضور این نهاد علمی در پروژه ها و طرح های علمی و فناورانه، پشتوانه بسیار خوبی خواهد بود.

وی افزود: از همین ظرفیت و توانمندی که در مجموعه جهاددانشگاهی سمنان است، در اجرای طرح های فناورنه و دانش بنیان که از سال گذشته در حوزه انتخابیه شروع شده است استفاده خواهیم کرد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه اضافه کرد: پارک اقتصاد دیجیتال، کارخانه نوآوری و مزرعه نوآوری، همچنین مراکز رشد در شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر از جمله طرح های فناورانه در حال اجرا در سمنان است و از تمام ظرفیت و توانمندی جهاددانشگاهی برای شتاب بخشیدن به این طرح ها استفاده خواهیم کرد.

گلرو تصریح کرد: یکی از بزرگترین طرح های فناورانه در سمنان راه اندازی مزرعه، یا دهکده و یا پردیس فناوری کشاورزی است، با وجود این که قطب دامپروری مهدیشهر و مرکز اصلاح نژاد دام توسط جهاددانشگاهی سمنان نیز در حال پیگیری و اجرا است، این مزرعه می تواند با عنوان مزرعه فناوری کشاورزی و دامپروری راه اندازی شود و جهاددانشگاهی سمنان به عنوان ضلع سوم در کنار دانشگاه سمنان و سازمان جهادکشاورزی به ارایه خدمت بپردازد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه ضمن تقدیر از تلاش های جهاددانشگاهی سمنان برای اجرای طرح ایجاد قطب دامپروری کشور در مهدیشهر ادامه داد: انشاءالله امسال و با کمک جهاددانشگاهی سمنان بتوانیم بسیاری از طرح ها و پروژه های روی زمین مانده را به سرانجام برسانیم و از حضور جهاددانشگاهی در این بخش بسیار حمایت خواهیم کرد.

راه اندازی مرکز به نژاد دامی و اصلاح نژاد جهاددانشگاهی

سرپرست جهاددانشگاهی سمنان نیز در این جلسه گفت: طرح های فناورانه جهاددانشگاهی با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های سمنان تهیه و ارایه شده است، با توجه به دستور ریاست محترم جمهوری در سفر اخیر سال گذشته به استان سمنان مبنی بر تبدیل شدن شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری کشور، در این حوزه نیز یک طرح فناورانه تهیه و ارایه شده است و امیدواریم با حمایت ها و مساعدت هایی که انجام خواهد شد بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

علی منصفی راد تاکید کرد: در همین راستا مطالعات این طرح آغاز شده است، دبیرخانه دائمی آن در جهاددانشگاهی سمنان ایجاد شده است، همچنین مرکز به نژاد دامی و اصلاح نژاد جهاددانشگاهی در راستای عملیاتی شدن قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر در حال راه اندازی است که فاز اول آن با تجهیز آزمایشگاه پایه تا اوایل خرداد ماه به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: با پیگیری ها و رایزنی های متعدد، مجوز راه اندازی درمانگاه ناباروری و کلینیک درمان زخم دیابت از سوی کارگروه پزشکی جهاددانشگاهی کشور برای استان سمنان اخذ شده است و باید حمایت و مساعدت لازم برای اختصاص و تجهیز فضای مناسب انجام شود تا انشاءالله بتوانیم در این حوزه نیز ارایه خدمت داشته باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا