توریست های اسپیس ایکس دو روز بیشتر در فضا می مانند

به گزارش سیناپرس، خدمه فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس که به همراه گردشگران فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفته اند به دلایل فنی اجازه خروج از ایستگاه را نداشته و باید چند روز دیگر قبل از بازگشت به زمین منتظر بمانند. 
گفتنی است در اوایل این ماه، سازمان فضایی ناسا برنامه ‌ای را برای ماموریت Axiom 1 (Ax-1)، اولین خدمه پرواز فضایی کاملا خصوصی منتشر کرد. طبق نسخه برنامه ریزی شده پیشین، این چهار نفر در ابتدا قرار بود حدود ۱۰ روز را در ایستگاه بین المللی فضایی سپری کنند، اما دیروز برنامه ها تغییر کرد. سخنگوی ناسا در رابطه با موضوع فوق گفت که خدمه این پرواز و گردشگران همراه آن ها صبح سه شنبه از ایستگاه فضایی بین المللی خارج  شده و صبح چهارشنبه در سواحل فلوریدا فرود خواهند آمد.

به این ترتیب و به دلیل تغییرات ایجاد شده در برنامه های ناسا، گردشگران فوق نزدیک به ۱۲  روز را در مدار خواهند گذراند. گفتنی است این اتفاق با استقبال گردشگران مواجه شده و آن ها از تمدید اجباری حضورشان در فضا خوشحال هستند. به گزارش سیناپرس، این تجربه برای گردشگران فوق ثروتمند به حدی هیجان انگیز بود که آن ها تصمیم گرفته اند در برنامه های گردشگری فضایی بعدی خود از ماه نیز دیدن کنند.

به این ترتیب تاریخ گردشگری فضایی شاهد شکل گیری یکی از گران ‌ترین و جذاب ‌ترین سفرهای منظومه شمسی خواهد بود.
کارشناسان پیش بینی می کنند در دهه های آینده و در پی پیشرفت فناوری های مرتبط با سفر افراد عادی به فضا، این حوزه برای افراد بیشتری در دسترس بوده و هزینه های گردشگری فضایی که در حال حاضر تنها معدود ثروتمندان افسانه ای جهان قادر به پرداخت آن هستند، کمتر شود.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده
منبع: futurism
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا