اعمال ششمین بسته تحریم اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه

به گزارش سیناپرس، در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، این کشور با تحریم های سخت و بی سابقه ای از سوی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه شده و در جدیدترین تحولات این حوزه رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه خبر از اعمال ششمین بسته تحریمی علیه روسیه داده و اعلام کرد: ما همچنان تحریم بخش بانکی، به ویژه Sberbank را که ۳۷ درصد از سیستم بانکی روسیه را تشکیل می دهد، در نظر داشته و البته بسته تحریم ها علیه روسیه شامل بخش انرژی این کشور نیز خواهد شد.

وی در ادامه توضیحاتش تاکید کرد: هم اکنون اتحادیه اروپا در حال توسعه مکانیسم های هوشمندی است که اجازه می دهد حوزه های مرتبط با نفت و انرژی نیز در بسته بعدی تحریم ها علیه روسیه گنجانده شود.

اورسولا فون درلاین انتقادات علیه دولت آلمان را که  برای به تعویق انداختن تحریم‌های ضد روسیه مورد سرزنش قرار گرفته، رد کرد. او تاکید کرد که آلمان برای سال ‌ها از اوکراین حمایت کرده و هر پنج بسته تحریمی پیشین را ظرف ۴۸ ساعت تصویب کرده است.

گفتنی است در ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست کمک سران جمهوری های دونباس، عملیات نظامی ویژه ای را اعلام کرد. وی تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه ای برای اشغال سرزمین های اوکراین ندارد، بلکه هدفش غیرنظامی کردن این کشور است. در پی این اقدام، غرب تحریم های گسترده ای را علیه روسیه وضع کرد. به

گزارش سیناپرس، در سوم مارس سال جاری، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که این اقدامات غرب نوعی مالیات بر استقلال روسیه است. او گفت مطمئن است این تنش و بار روانی به زودی فروکش کرده و راه حلی برای پایان دادن به بحران مربوط به اوکراین پیدا خواهد شد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا