تولید اطلاعات پایه جدید زمین‌ شناسی در دو برش زمانی

علیرضا شهیدی با بیان اینکه پروژه تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر جدید معدنی در کشور از ابتدای دولت سیزدهم و با هدف ایجاد تحرک و پویایی در مجموعه‌های دانش‌بنیان و مهندسان مشاور طراحی و اجرا شده، گفت: در حال حاضر با توجه به نیاز روزافزون کشور به در اختیار داشتن اطلاعات پایه جدید و هدفمند در حوزه علوم‌زمین و اکتشاف ذخایر معدنی، بنا داریم تا با اجرای منظم و بهینه بزرگ پروژه تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی با همکاری مجموعه‌های دانش‌بنیان، مهندسان مشاور و پیمانکاران این حوزه، تحرک و پویایی مبتنی بر دانش به‌وجود آوریم.

شهیدی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده در این سازمان مقرر است طی دو برش دو ساله، اطلاعات پایه جدید در مقیاس یک‌پنجاه‌هزارم و در اولویت اول اکتشافی و زیرساخت‌های عمرانی کشور انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی فعالیت و میزان منابع مالی در اختیار، نیاز به برون‌سپاری خدمات دانش‌بنیان در حوزه تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی، زمین‌شناسی اقتصادی، اکتشافات ژئوشیمیایی، عملیات ژئوفیزیک هوایی و آنالیز نمونه‌های زمین‌شناسی و اکتشافی امری انکارناپذیر است که امیدواریم با شناسایی و انتخاب مشاوران، مجموعه‌های دانش‌بنیان و متخصصان این حوزه بتوانیم به اهداف از پیش‌تعیین شده دست یابیم.

رییس سازمان زمین‌شناسی خاطرنشان کرد: در سال جاری و طی دو مرحله نسبت به انتشار فراخوان همکاری و مستندات مربوط به مناقصه‌های مورد نیاز و انتخاب مشاوران از میان مجموعه‌های متخصص در حوزه زمین‌شناسی و اکتشاف اقدام خواهیم کرد که این مساله با هدف ایجاد تحرک در منابع انسانی بخش معدن و زمین‌شناسی کشور خواهد بود.

شهیدی ابراز امیدواری کرد که با اجرای درست و به موقع زیربرنامه‌های پروژه تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در کشور بتوانیم مسائل و محدودیت‌های مربوط به تامین مواد اولیه معدنی موردنیاز صنایع و همچنین بهبود وضعیت زیرساخت‌های عمرانی، شهری و زیست‌محیطی کشور از نظر زمین‌شناسی را شاهد باشیم که این امر با مشارکت همه‌جانبه متخصصان، مشاوران، مجموعه‌های دانش‌بنیان و پیمانکاران ذیصلاح قابل دستیابی خواهد بود.

فراخوان همکاری در حوزه برون‌سپاری خدمات دانش‌بنیان موردنیاز سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و همچنین دریافت اسناد مناقصه، انتخاب مشاوران و طی تشریفات قانونی آن از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری به مدت یک ماه انجام خواهد شد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به تارنمای رسمی این سازمان  www.gsi.ir و یا سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در این فرایند شرکت کنند.