روسیه میلیون ها دلار بدهی ارزی خود را کاهش داد

به گزارش سیناپرس، بر اساس اسنادی که وزارت خزانه داری آمریکا در روز جمعه منتشر کرد، روسیه تلاش می کند دارایی های خود به دلار و بدهی های دولتی به آمریکا را کاهش دهد. بر این اساس بدهی های دلاری روسیه از ۴ میلیارد و ۵۰۳ میلیون دلار در ماه ژانویه سال جاری به  ۳ میلیارد و ۷۵۳ میلیون دلار در فوریه کاهش یافت.

گفتنی است بر اساس تحریم های اعمال شده علیه روسیه، این کشور از بسیاری از معاملات تجاری بر پایه دلار و یورو منع شده است که این موضوع می تواند تبعاتی منفی در اقتصاد این کشور داشته باشد.

در این شرایط روسیه تلاش می کند با اتخاذ سیاست های مالی جدید، اقتصاد خود را حفظ کرده و وابستگی به دلار را کاهش دهد. به گزارش سیناپرس، بر این اساس روسیه که زمانی یکی از اصلی ترین بدهکاران دولتی به ایالات متحده بود، فروش اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده را در بهار ۲۰۱۸ آغاز کرد که نشان از برنامه پیشین این کشور برای کاهش وابستگی دلاری است.

بر اساس اسناد جدید که توسط وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شده است، در آوریل ۲۰۱۸، دارایی های دلاری روسیه تقریباً به نصف کاهش یافته و از حدود ۹۶ میلیارد دلار به ۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون میلیارد دلار رسید. به گزارش سیناپرس، روند فوق در ماه های بعدی نیز تداوم یافته و در ماه می سال ۲۰۱۸  این رقم به ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار کاهش یافت.

به گزارش سیناپرس، به این ترتیب روسیه در حال حذف تدریجی دلار از مبادلات مالی خود بوده و می کوشد با تکیه بر شرکای اقتصادی قوی خود مانند چین، بازارهای مالی مبادلات خود را بر اساس قواعدی جدید شکل دهد.

در خاتمه گفتنی است ژاپن با حدود یک تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار بزرگترین دارنده بدهی دولتی  به ایالات متحده است و پس از آن چین با یک تریلیون و ۵۰۰ میلیون دلار و بریتانیا با ۶۲۵ میلایرد و ۲ میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار دارند.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا