بررسی چالشهای پیش روی دانشگاهها برای ایجاد و توسعه شرکتهای دانش بنیان در جزیره کیش

جلسه هم اندیشی رؤسای پردیس های دانشگاهی مستقر در کیش ، و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مسئولان صنایع و شرکتهای فعال در جزیره به میزبانی پردیس  بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف همفکری پیرامون رفع چالشهای پیش روی دانشگاهها در ایجاد محصولات دانش بنیان و بررسی راهکارهای قابل انجام در جهت افزایش ظرفیت آموزشی و پژوهشی پردیسهای دانشگاهی مستقر در کیش و آغاز مجدد فعالیتهای آموزشی و پژوهشی به صورت حضوری در دوران فروکش کردن اپیدمی کرونا برگزار شد.

دکتر یوسف رفیعی رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با توجه به اینکه فعالیتهای حضوری آموزشی و پژوهشی دانشگاهها و همچنین ارتباطات مستمر و پیوسته بین مراکز آموزشی با یکدیگر در دوران همه گیری با مشکلات و محدودیتهای مواجه شده بود، با توجه به اینکه خوشبختانه اکنون اپیدمی کرونا کاهش پیدا کرده، لازم بود که چنین نشستهایی مجدد آغاز شود تا با هم اندیشی ها و همفکری هایی که بین و مراکز دانشگاهی فعال در کیش صورت می پذیرد به یک اتحاد وهمگرایی در تعریف برنامه های یکپارچه جهت رشد فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در جزیره کیش بی انجامد.

رفیعی افزود: حضور دانشگاههای سطح اول کشور در جزیره کیش به همراه امکانات و شرایط ویژه ای که این جزیره دارد می تواند جزیره کیش را  به یکی از قطبهای مهم منطقه ای در امر آموزش و پژوهش تبدیل کند.

وی تاکید کرد: البته این امر مستلزم ارتباط تنگاتنگ دانشگاهها با صنایع و همچنین سازمانهای مدیریتی کشوری به عنوان سه ضلع اصلی رشد و پیشرفت علمی  در این منطقه می باشد. و این مهم نیز یکی دیگر از اهداف این هم اندیشی و نشست بود.

وی در ادامه گفت : با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش، دکترعلی شمسی پور نماینده وزیر علوم تحقیقات و فناوری، خانم محبوبه  کرمی بخشدار کیش و دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی، دکتر علی غفاری، دکتر سید مهدی رضایت و دکتر محمد جواد سالاری روسای پردیس‌های دانشگاهها صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علم و صنعت و دکتر پرویز عطایی از موسسه علوم و فنون کیش به همراه حضور مهندس شهسوار ارغش مدیر منطقه کیش از شرکت نفت فلات قاره – موضوعات مهمی مانند چالشهای پیش روی دانشگاهها در امر ایجاد و توسعه شرکتهای دانش بنیان در جزیره کیش، امکانات و ظرفیتهای جزیره به همراه نیازهای صنایع و شرکتهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در این مراسم دکتر محمد جواد عامری شهرابی مشاور رییس و مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز صحبت هایی را در زمینه توسعه فعالیت های پردیس بین المللی کیش ارائه کرد .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا